اخبار

بازار پوشش های تزیینی تا 2023 سالانه 5 درصد رشد می کند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر  بازار جهانی پوشش های تزیینی در سال 2018، 65 بیلیون دلار بوده و برنامه ریزی شده است تا با نرخ رشد متوسط 5% بین سال 2018 تا 2023 ، به 82 بیلیون دلار در سال 2023 برسد. پوشش های تزئینی به سطوح درونگاهی و برونگاهی ساختمان های مسکونی، تجاری، نهادهای سازمانی و صنعتی اعمال می شود. این پوشش ها در دمای اتاق اعمال می شود. پوشش های تزئینی بر اساس کاربردشان برای اهداف زیباسازی و حفاظتی به دو دسته تقسیم بندی می شوند: محصولات آمایش سطوح مانند بتونه و آستری. و رنگهایی که برای اهداف زیبایی و حفاظتی استفاده می شوند با نام : لایه نهایی و لایه میانی. لایه نهایی و لایه میانی از خواص زیبایی و هم چنین خواص مقاومت در برابر هوازدگی، شستشو، ضد قارچ و ضد ضربه به سطح بهره مند هستند.

افزایش فعالیت های ساخت و ساز زمینه ساز تقویت بازار در آسیا و اقیانوسیه (APAC)
رشد فعالیت های ساخت و ساز منجر به افزایش تقاضا برای پوشش های تزئینی در APAC می شود. علاوه بر این، دوستدار محیط زیست بودن پوشش های تزئینی و افزایش مصرف سرانه ی آن، به عنوان محرک اصلی بازار، در این حوزه عمل می کند. این سناریو فرصت های زیادی را برای فعالان صنعت که متمایل به سرمایه گذاری در بازار پوشش های تزئینی در APAC هستند، فراهم می کند. APAC در حال بدست آوردن دیدگاه ها و ایده هایی از مناطق توسعه یافته مثل اروپا و امریکالی شمالی است تا خود را با تغییرات قوانین مربوط به بهداشت و ایمنی همگام سازد. همچنین شاهد راهبردها و مسیرهای تحقیق و توسعه در APAC هستیم که در اروپا و امریکای شمالی با توجه به بازار پوشش های تزئینی رواج دارند. برای مثال انتظار می رود که پوشش های سبز (بدون حلال) یکی از پیش رو ترین فناوری ها در منطقه باشد.
از نظر مقدار، APAC بیشترین سهم یعنی 42% از بازار کلی پوشش های تزئینی در سال 2018 را به خود اختصاص داد. جمعیت زیاد و رو به رشد و فعالیت های ساخت و ساز به سرعت در حال رشد، از عوامل محرک برای بازار پوشش های تزئینی در APAC هستند. بازار پوشش های نزئینی APAC ، بازاری خرد و رقابتی است با تعداد زیادی فعالان کوجک بازار به خصوص در چین. پیش بینی می شود که بازار حوزهAPAC در مقایسه با بازارهای رشدیافته، با نرخ رشد مرکب سالانه (:Compound annual growth rate) بالاتر از 6.6% بین سال های 2018 تا 2023 ثبت شود.

 

پوشش های آب پایه برای تسلط بر بازار
تغییر از پوشش های حلال پایه به سمت پوشش های آب پایه روندی است که عمدتا در بازار پوشش های تزئینی به چشم خورده است. افزایش تقاضا برای این محصولات سبز، نیاز به تامین کنندگان مواد اولیه سبز برای پوشش را ایجاد کرده است که مهم ترین آنها رزین های آب پابه است. برای مثال پیشرفت در فناوری های مربوط به رزین های آلکید توانسته رزین های آلکیدی تقریبا با VOC صفر با عملکردی مشابه با رزین های آلکید حلال پایه تولید کند. اکثر پوشش های تزئینی، آب پایه هستند شامل:
• درزگیرها و آستری های دیوار
• رنگ دیوار نیمه براق و صاف داخلی
• تزیینات داخلی و برونگاهی
• رنگ های برونگاهی منازل
پوشش های تزینی آب پایه علاوه بر کاهش انتشار VOC، خطر آتش سوزی را کاهش می دهند، تمیزکاری را آسان تر می کند (با توجه به ایجاد بقایای کم خطرتر) و درنتیجه کمتر در معرض بخارات آلی قرار می گیرد. با این حال ممکن است به تجهیزات خاصی برای اعمال نیاز باشد چرا که آب در فرمولاسیون می تواند سبب خوردگی تجهیزات شود. به عنوان مثال رنگ های آب پایه می توانند سبب خوردگی فولاد و آلمینیوم شوند. بنابراین برای دستیابی به بهترین تشکیل فیلم نیاز است که رطوبت کنترل شود.
تقویت تقاضا در پی رشد اقتصادی بالاتر و درآمد روبه رشد
پوشش های تزئینی معمولا به سطوح ثابت مانند ساختمان ها، پل ها و جاده  ها و یا بخش هایی از ساختارهای ثابت که شامل نماها، پیاده روها و موادپیش ساخته می شود، اعمال می شوند. این پوشش ها می توانند برای اهداف حفاظتی و همچنین اهداف زیباسازی استفاده شوند.

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره ۲۱۳ دوماهنامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که در پایان تیرماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق فیدیبو قابل دسترسی است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا