مقالات

بازار پوشش­های  چوب

بسپار/ ایران پلیمر امروزه پوشش های سطوح چوبی در کاربردهای مختلف صنعتی و مسکن مورد استفاده قرار می گیرند بطوری که جذابیت و دوام بیشتری را به مصرف کننده ارائه می دهند.

بازار پوشش­های چوب، صنایع مختلفی از جمله صنعت کابینت، مبل، کفپوش، محصولات صنایع دستی و همچنین خانه ها و نیز عرشه کشتی و پروژه های بازسازی را در بر می گیرد. پوشش های چوب موجب افزایش ماندگاری و از طرفی موجب افزایش زیبایی ظاهری می شوند.

یکی از مهم ترین بازارهای مهم در پوشش­های چوب، بازار مسکن است.

مدیر بخش بازاریابی چوب در شرکت AkzoNobel معتقد است، بازار مسکن به طور مستقیم با بازار پوشش چوب گره خورده است و به همین دلیل است که رونق و بهبود بازار مسکن اثر مهمی بر بازار چوب دارد.

آقای Anthony Woods به این نکته اشاره دارد که نیرو محرکه چنین رشدی بر پایه ی ساخت و ساز خانه های جدید و یا به بازسازی منازل وابسته است. از طرفی کمبود نیروی کار موجب پایان بخشیدن به روند کاری کارخانه ها به ویژه در محصولات ساختمانی می شود.

روندی که معماری، طراحی خانه و سبک زندگی در پیش گرفته است، انگیزه کلیدی برای کار در پوشش های حوزه چوب می باشد. همچنین روند رو به رشد طراحی خانه های باز، که عامل اصلی تأثیرگذار بر روی اینکه چگونه مصرف کننده ها رنگ های مکمل هم را جهت درهم آمیختگی اتاقها با یکدیگر انتخاب می کنند، دنبال می کنیم. آیا کفپوش با مبلمان همخوانی دارد؟ و آیا کابینت آشپزخانه با مبلمان مورد نظر جور درمی آیند؟ رنگ و حفاظت از ویژگی های کلیدی هستند که مشتریان به آن بها می دهند و تخصص ما را در این زمینه ارزشمند می دانند. ما همچنین فرصت هایی را در حمام ها می بینیم، جایی که صاحبان خانه  انتخاب های فراوانی برای ایجاد ظاهری جذاب برای حمام در دست دارند، فرصت قفسه و کف.

Jim Lamont، مدیر ارشد بازاریابی حفاظت چوب در PPG گزارش داد که شاخص های اقتصادی در سال آینده برای صنایع پوشش های ساختمانی مطلوب هستند که نشان دهنده رشد ساخت و ساز در دو حوزه مسکن و ساختمان های تجاری در سال 2019 خواهد بود. ” ما عوامل متنوعی را در رشد فزاینده در بازار پوشش مشاهده می کنیم که افزایش فروش خانه های موجود، ساخت و سازهای جدید، نرخ اشتغال و جلب اعتماد مشتری را نشان می دهد.”

به گفته  Jennifer Newell، مدیر برند Rust-Oleum : “فروش بازار حفاظت از چوب سال به سال رو به افزایش است.”

نسل جدید از خانه های خانوادگی پنج خوابه سنتی به خانه های سه خوابه یا واحد های آپارتمانی تغییر کرده است و مبلمان و دکوراسیون آن ها برای محیط های جدیدی که وارد می شوند هنوز طراحی نشده است. از طرفی مبلمان و دکوراسیون به نظر قدیمی شده و مشتری ها به دنبال نوسازی آن ها هستند. هزاره جدید بخوبی مسیر خود را با در اختیار داشتن رسانه های اجتماعی به عنوان عاملی موثر به جلو می برد. مبلمان و تزئینات سازگار شده با محیط زیست و بازیافت شده مانعی برای ملاحضات دیگر می شوند.

توجه به نیازهای مشتری

تولیدکنندگان پوشش های چوبی در مصاحبه با مجله Coatings World گزارش دادند که مشتریان آن ها به دنبال محصولاتی هستند که چشم نواز و جذاب بوده ، دوام بالایی داشته باشند و نیز سهولت استفاده را برای آن ها فراهم سازند.

به گفته آقای Woods مشتریان آن ها بر روی دو نکته کلیدی تمرکز ویژه ای دارند:

اول، منفعت مصرف کننده است که به معنی زیبا سازی محصول نهایی به موازات بهبود لک ناپذیری و مقاومت در برابر خراش می باشد.  دوم،  کاهش هزینه تملک آنها ، که از طریق تمرکز بر محصولاتی است که گام های فرآیندی و هزینه کارگری را حذف کرده و در نتیجه منجر به افزایش ظرفیت تولید و یا کاهش هزینه ی تولید شده است. “ما گرایشات رنگی را شناسایی و آنها را به نمونه های رنگی و محصولاتی که  مشتریانمان انتظارش را می کشند تبدیل می کنیم. پوشش های ما به گونه ای طراحی شده اند که حفاظت طولانی مدت خانه های چوبی شما را برای ماندگاری درازمدت زیبایی آن تضمین نمایند.”

 

مترجم: مهندس محمد رمضانزاده-دانشجوی دکتری مهندسی رنگ-پژوهشگاه رنگ

 

(ادامه دارد…)

 

متن کامل این مقاله را که در شماره   201 دوماهنامه پوشرنگ  در پایان تیرماه منتشر شده است، بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا