اخبار

بازار کامپوزیت ها تا سال 2021 به چند میلیون دلار می رسد؟!

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد،کامپوزیت ها موادی کاملا مهندسی شده می‌باشند که معمولا تلفیقی از دو یا چند ماده‌ی مختلف با خواص فیزیکی و شیمیایی متفاوت هستند. این تفاوت خواص، ساختار نهایی منحصر به فردی را در چند سازه‌ی حاصل ایجاد می‌نماید. نیاز روزافزون بشر به کاهش وزن، تحمل دمایی زیاد، پایداری ساختاری و … موجب پیشرفت چندسازه‌ها طی سالیان گشته است.
بازار این ماده با توجه به کشور یا کشورهای تولیدکننده به بخش‌های مختلفی نظیر آمریکا، آسیا اقیانوسیه، اروپا و مابقی کشورهای جهان تقسیم بندی می‌شود. این تقسیم بندی بر اساس جغرافیا می‌باشد. در سال 2015 کشورهای آسیا اقیانوسیه منطقه‌ی اصلی تولیدکننده در این حوزه شناخته شدند. منطقه‌ی آسیا اقیانوسیه سریع ترین رشد را در تولید چنین موادی نیز دارا خواهد بود. انتظار می‌رود تا سال 2021 شاخص رشد CAGR در این منطقه به 7/6 درصد برسد. هند به عنوان دومین کشور پر جمعیت جهان یکی از پر سرعت ترین رشد‌ها را از نظر اقتصادی نسبت به سایر کشورهای دنیا داراست. با افزایش نیاز به بهبود شرایط زندگی، این کشور به یک قطب برای بسیاری از تولیدکنندگان تبدیل شده است. این تولیدکنندگان می‌توانند شامل تمام زمینه‌های ساخت و ساز، الکترونیک و الکتریک و بسیار یا ز صنایع دیگر باشند. 
دو شرکت Toray و Teijin بازی کنندگان اصلی در صنعت چندسازه‌های پلاستیکی تقویت شده با الیاف کربن می‌باشند. این شرکت‌ها در سال 2015 سهم بازار به ترتیب 23/4 و 16/4 درصد را دارا بودند. از جمله برخی از سایر بازی‌کنندگان این صنعت می‌توان به Mitsubishi Chemical Holdings Corporation، SGL Carbon SE و Solvay (Cytec) اشاره کرد.
طبق پیش بینی‌ها و محاسبات انجام شده بازار مواد چندسازه‌ای از سال 2016 تا 2021 شاخص رشد CAGR معادل با 7/3 درصد را خواهد داشت. به طور کلی چندسازه‌ها محیط کسب و کاری رقابتی بسیار زیادی را دارا بوده چراکه همه‌ی تولیدکنندگان در تلاشند محصولاتی با کیفیت‌تر، امن‌تر و سازگارتر با محیط زیست را تولید نمایند. طبق گزارش منتشر شده از Furion Analytics Research and Consulting LLP ارزش بازار چندسازه‌ها تا سال 2021 به 30/63 میلیون دلار خواهد رسید.


[EasyDNNnewsLink|249]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا