اخبار

اختصاصی بسپار/ رکوردی جدید در بازیافت PVC در انگلیس و ایرلند

گروه  ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر بر اساس گزارش Recovinyl، با همکاری انگلیس و ایرلند، در سال 2019 به طور کلی 143428 تن از ضایعات PVC بازیافت شد.در میان این مواد، پروفیل های پنجره ی PVC با هدد 86057 تن بیشترین سهم را در ضایعات PVC داشتند. انگلیس 18.6% از 771313 تن ضایعات PVC اروپا را در سال 2019 بازیافت کرده است که این عدد رکورد جدیدی برای این کشور به حساب می آید و نسبت به سال گذشته خدود 4.3% رشد داشته است. با این عدد انگلیس پس از آلمان در رتبه ی دوم بازیافت این ماده قرار گرفته است.
Recovinyl سازمانی است که در سال 2003 برای بررسی میزان بازیافت PVC در انگلستان آغاز به کار کرد و همچنان برای ارزیابی میزان تولید و بازیافت این ماده مورد استفاده قرار می گیرد. در سال 2019، 13 شرکت بازیافت کننده  ی جدید به شبکه ی Recovinyl پیوستند.
شرکت های متقاضی PVC بازیافت شده بسیار زیاد شدند و در همان زمان، ضایعات PVC زیادی در چک، فرانسه، آلمان، هلند و انگلیس، به دلیل کاهش صادرات به چین، در دسترس بود. همچنین نگرانی های صنعت در مورد افزایش این ضایعات رو به افزایش بود. به ویژه اینکه در مجمع Basel، که یک سازمانی بین المللی برای نظارت بر ضایعات خطرناک است، ضایعات PVC از جمله ضایعات خطرناک به حساب می آید. این موضوع موجب ایجاد مراحل قانونی طولانی و افزایش قیمت واردات و صادرات ضایعات PVC بین انگلیس و اتحادیه ی اروپا شد.
Richard McKinlay، رئیس بخش بازیابی منابع Axion و نماینده ی منطقه ای Recovinyl در انگلیس بیان می کند که قرار نگرفتن PVC در رده ی PET و PP از نقطه نظر بازیافت در قوانین بین المللی، قابل توجیه نیست. PVC ماده ای با قابلیت بازیافت بالا است. این موضوع در Recovinyl به واسطه ی پروژه هایی که در اروپا و سایر مناطق مانند انجام گرفته است نشان داده می شود. Recimed که پروژه ای برای بازیافت PVC های مورد استفاده در صنایع پزشکی است، نمونه ای از این پروژه هاست. بر اساس قوانین کنوانسیون Annex، PET به عنوان پلیمر سبز قرار گرفته است با وجود اینکه PVC بسیار گسترده تر از PET قابل بازیافت است و محصولات بازیافت این ماده در کاربردهای با عمر طولانی مانند صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد.
Richard همچنین بیان کرد که بیشتر ضایعات کابلی که از اروپا وارد می شود برای تولید محصولات مدیریت ترافیک مورد استفاده قرار می گیرفت. این بخش نیازمند تولید مداوم مواد است که متاسفانه تولید کنندگان انگلیسی مواد اولیه ی خود را تا حد زیادی از دست داده اند. Recovinyl تلاش می کند که خسارت بزرگی که به بازیافت PVC در اروپا و انگلیس وارد شده است را ترمیم کند. بازیافت بهترین راه برای PVC به عنوان یک ماده ی بازیافت پذیر است. بهتر است ما برای تولید محصولات جدید از این ماده ی با ارزش استفاده کنیم.
به طور کلی، 5.7 میلیون تن PVC در پروژه ی Vinyl 2010 و VinylPlus از سال 2000 در اروپا بازیافت شده است که از تولید 11.4 میلیون تن گاز CO2 به اتمسفر جلوگیری کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا