اخبار

با افزودنی گرافنی، فیلم‌های بسته‌بندی با هزینه کمتر و دوام بالاتر تولید می‌شوند

بسپار/ایران پلیمر گرداو گرافن (Gerdau Graphene)، یکی از شرکت‌های نانویی متمرکز بر تولید، توسعه و تجاری‌سازی مواد تقویت شده با گرافن برای کاربردهای صنعتی، اعلام کرد که اولین فروش خود را از مستربچ پلی اتیلن Poly-G PE-۰۷GM تقویت شده با گرافن خود به دست آورده است. این افزودنی برای تولید فیلم‌ها و ورق‌هایی که از طریق فرآیندهای اکستروژن شکل می‌گیرند، مناسب است.

گفته می‌شود که محصولات جدید ترموپلاستیک که با استفاده از Poly-G PE-۰۷GM ایجاد شده‌اند قوی‌تر هستند و عملکرد کلی بیشتری ایجاد می‌کنند در حالی که هزینه کمتری برای تولید دارند. Poly-G PE-۰۷GM قبلاً در مجموعه‌ای از کاربردهای صنعتی در کارخانه‌های گرداو استفاده شده است.

Poly-G PE-۰۷GM قبل از تجاری‌سازی، در یک سری کاربردهای صنعتی در کارخانه‌های گرداو از جمله به عنوان فیلمی برای بسته‌بندی استفاده شده است. گرداو در این استفاده آزمایشی دریافت که با استفاده از فیلم پلاستیکی تقویت شده با گرافن ضخامت فیلم ۲۵ درصد کمتر شده در حالی که استحکام بیشتری داشته و در نتیجه حجم بسته‌بندی‌های کوچک‌تر شده و دور ریز مواد اولیه کاهش یافته و بهره‌وری تولید فیلم ۷ درصد افزایش یافته است.

بنا بر گزارش‌ها، استفاده از Poly-G PE-۰۷GM علاوه بر امکان توسعه محصولات نهایی نازک‌تر، خواص مکانیکی و حرارتی پلی‌اتیلن را افزایش می‌دهد.

الکساندر کوریا، مدیرعامل گرداو می‌گوید: «با اضافه‌کردن مواد افزودنی گرافنی به دستور‌العمل‌های ساخت مواد ترموپلاستیک، تولیدکنندگان پلاستیک می‌توانند محصولات پلاستیکی قوی‌تر و با دوام‌تر را با هزینه کمتری و با نیاز به رزین به مراتب کمتر ایجاد کنند. مصرف کمتر رزین به این معنی است که پلاستیک کمتری استفاده می‌شود. از آنجا که پلاستیک کمتری برای محصولات نهایی مورد نیاز است، پس از مصرف، پلاستیک کمتری تبدیل به زباله می‌شود. همچنین اثرات پایین دستی، از جمله کاهش ضایعات تولید، مصرف انرژی، حمل و نقل و موارد دیگر وجود دارد. به‌طور چرخه‌‌ای، پلاستیک‌ها را می‌توان به گرافن تبدیل کرد و سپس دوباره مورد استفاده قرار داد.»

پایگاه خبری فناوری نانو ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا