اخبار

با این بسته بندی طول عمر گل‌ها را افزایش دهیم

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، شرکت هلندی PerfoTec، زیرشاخه شرکت Uflex، موفق به توسعه بسته‌بندی زیست‌تخریب پذیر نوینی جهت استفاده در بسته‌بندی گل‌ها گشت که نیاز به آب و سامانه خنک کننده را مرتفع می‌سازد. با استفاده از فناوری بسته‌بندی AMAP، که هم‌اکنون کاربرد گسترده‌ای در نگهداری میوه‌جات و سبزجات تازه دارد، طول عمر بسته‌بندی‌ گل‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

در گذشته، رطوبت موجود در داخل بسته‌بندی گل‌ها حین حمل و نقل آن منجر به بروز بیماری‌ قارچی Botrytis می‌شد که بعنوان یک معظل بزرگ مطرح بود.

گروه تحقیقاتی شرکت Uflex برای غلبه بر این مشکل موفق به توسعه فیلم‌های زیست‌تخریب پذیر نوینی، تحت عنوان Flexfresh، شدند که اکسیژن محلول در آب را به گیاه رسانده و رطوبت اضافی را از داخل بسته‌بندی خارج می‌کند که منجر به خشک ماندن گل حواهد شد.

دستگاه سنجش تنفس شرکت PerfoTec قادر به اندازه‌گیری میزان اکسیژن مورد نیاز گیاه می‌باشد. علاوه بر این، فناوری لیزر ساخت این شرکت سوراخ‌های میکرونی در سطح فیلم Flexfresh ایجاد کرده که اجازه ورود اکسیژن مورد نیاز گیاه را فراهم می‌آورد و از اکسید شدن آن نیز جلوگیری بعمل می‌آورد. بدین ترتیب، گیاه به اصطلاح بخواب فرو رفته و با استفاده از رطوبت ورودی به داخل بسته‌بندی به مدت پنج روز بدون آب زنده می‌ماند. بدین ترتیب، هنگام تحویل گل توسط مشتری و باز کردن بسه‌بندی، گل به مدت هفت روز باقی می‌ماند.

بزرگترین سازمان گل در دنیا، Dutch Flower Group، از این فناوری در سرویس پخش گل خود استفاده نمود و از نتایح آن بسیار راضی است.

این محصول برای شرکت‌ای مختلف در مناطق اروپا، آمریکا، آفریقا که از مصرف‌کنندگان اصلی این بسته‌بندی هستند قابل عرضه می‌باشد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا