اخبار

با تصمیم دولت صادرکنندگان 6 درصد در سود تسهیلات تخفیف می گیرند

بسپار می نویسد، معاون وزیر صنعت اعلام کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که میان سازمان توسعه تجارت، بانک توسعه صادرات و سازمان مدیریت امضا شد، صادرکنندگان ۶ درصد در نرخ سود تسهیلات تخفیف می‌گیرند.

ولی‌اله افخمی‌راد در گفتگو با مهر گفت: براساس تصمیم دولت، قرار بود ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات صادراتی به صادرکنندگان پرداخت شود، بر این اساس نیز دولت اولویت‌هایی را برای اعطای این تسهیلات در نظر گرفته بود که بخش عمده‌ای از آن، به صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی باز می‌گشت، این در حالی است که بانک توسعه صادرات ایران مامور شده تا این رقم را به عنوان یارانه سود تسهیلات صادراتی به صادرکنندگان بپردازد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: براساس تفاهم‌نامه ای که در این رابطه میان سازمان توسعه تجارت ایران، بانک توسعه صادرات و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به امضا رسیده، مقرر شده است تا هر صادرکننده‌ای که از بانک توسعه صادرات وام می‌گیرد، از ۶ درصد تخفیف در سود تسهیلات بهره مند شود.

وی تصریح کرد: بر این اساس، صادرکنندگان می‌توانند تسهیلات صادراتی را با نرخ سود ۱۴ درصد دریافت کنند، این در حالی است که البته سازمان توسعه تجارت ایران هم به زودی فهرست کالاهای صادراتی اولویت دار برای دریافت این تسهیلات را اعلام خواهد کرد.

به گفته افخمی راد، هر صادرکننده ای به میزان ۳ میلیارد ریال می‌تواند از این تسهیلات استفاده کند و البته واحدهای نمونه صادراتی، سهمی معادل ۵ میلیارد ریال از این تسهیلات خواهند داشت ولی بازپرداخت با ۶ درصد تخفیف در نرخ سود انجام می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا