اخبار

با دستور رئیس جمهور؛ ساخت راه آهن شلمچه-بصره کلید خورد

بسپار / ایران پلیمر حمیدرضا مؤمنی امروز در «مراسم آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی» که با حضور رئیس‌جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس با مناطق آزاد در حال برگزاری است، گفت: امروز عملیات اجرایی ۵۲ پروژه با ارزش ۶۲ هزار میلیارد تومان آغاز که شامل پروژه‌های پتروشیمی، گردشگری، راه‌آهن شلمچه بصره، باغات گلخانه‌ای، مجتمع‌های تجاری و رفاهی، پارک آبی، تله‌کابین و پیست اسکی در مناطق آزاد ارس، اروند، ماکو، انزلی، کیش، قشم و چابهار می‌شود.

وی ادامه داد: از جمله این پروژه‌هایی که امروز عملیات احداث آن آغاز می‌شود، احداث راه‌آهن شملچه-بصره در منطقه آزاد اروند است.

مؤمنی افزود: در حال حاضر ۶۲۱ پروژه عمرانی با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۴۸ هزار میلیارد تومان در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حال اجرا است که به طور متوسط پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد دارند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: در ماه‌های آتی با بهره‌برداری از این پروژه‌های در حال اجرا، ۳۷ هزار نفر مشغول به کار خواهند شد و عمده سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها را بخش خصوصی بر عهده گرفته است.

به گفته مؤمنی، این پروژه‌ها شامل پتروشیمی، فولاد، روی، احداث مخازن، انبار، گردشگری، ساخت اسکله، نیروگاه و آب شیرین‌کن در مناطق آزاد ارس، اروند، انزلی، چابهار، قشم، کیش و ماکو هستند که سهم دولت در این پروژه‌ها تنها چهار درصد است.

وی خاطرنشان کرد: امروز با دستور رئیس‌جمهور عملیات اجرایی ۶۲ پروژه به ارزش ۴۲ هزار میلیارد تومان در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی آغاز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا