اخبار

با صدور خدمات فنی و مهندسی، صنعت پتروشیمی‌ ونزوئلا را فعال خواهیم کرد!

بسپار/ایران پلیمر وزیر نفت: قراردادهای خوبی را با مجموعه پتروشیمی‌های کشور ونزوئلا، منعقد کرده‌ایم که به قول دوستان اسب‌های زین‌شده خوبی دارند. با صدور خدمات فنی و مهندسی، صنعت پتروشیمی‌ این کشور را فعال خواهیم کرد.

جواد اوجی روز (چهارشنبه، ۳۱ خردادماه) در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره دستاوردهای سفر رئیس‌جمهوری به آمریکای لاتین اظهار کرد: هفته گذشته رئیس‌جمهوری سفری فشرده به چند کشور آمریکای لاتین داشت که در حوزه وزارت نفت در بخش‌های بالادستی و پایین‌دستی قراردادهای خوبی امضا شد.

وی افزود: ما در این سفر قراردادهای خوبی را با ورود به حوزه پتروشیمی انجام دادیم. ونزوئلا حدود ۱۲ میلیون تن ظرفیت پتروشیمی نصب شده دارد که به خاطر تحریم‌ها و رفتن نیروهای متخصص از کشور هم اکنون دو میلیون تن از آن عملیاتی است.

وزیر نفت افزود: قراردادهای خوبی را با مجموعه پتروشیمی‌های نصب شده، منعقد کرده‌ایم که به قول دوستان اسب‌های زین‌شده خوبی دارند. با صدور خدمات فنی و مهندسی کارشناسان و فعالان صنعت نفت و گاز این پتروشیمی‌ها را فعال خواهیم کرد.

اوجی با اشاره به سایر بخش‌های همکاری‌های ایران و ونزوئلا در حوزه نفت عنوان کرد: ما در حوزه تولید نفت نیز با ونزوئلا مشارکت داشته و قراردادهای خوب برد-برد را انجام داده ایم. در حوزه توسعه میادین نیز اقدامات مشابهی انجام دادیم.

وزیر نفت در بخش دیگری از سخنانش به همکاری‌های ایران و کوبا نیز اشاره و تصریح کرد: در کوبا نیز از طریق تهاتر نفت با دارو از قبیل واکسن، تجهیزات و داروهای مد نظر وزارت بهداشت تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است. همچنین، احیای ظرفیت پالایشی کوبا نیز از این جمله است.

وی گفت: خوشبختانه این نوع فعالیت‌های آغاز شده توسط وزارت نفت، استفاده از ظرفیت های پالایشگاهی فراسرزمینی و پتروشیمی ها هم سهم صادرات نفت و میعانات ما را افزایش می‌دهد و هم صدور خدمات فنی و مهندسی را داریم.

نیپنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا