اخبار

با غرفه گذاران ایران پلاست بیشتر آشنا شویم/ یک تولیدکننده جدید کامپاندهای پلیمری در ایران پلاست: کارا بسپار جم

بسپار/ ایران پلیمر آرمین اکبری، فارغ التحصیل مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار از دانشگاه شهید بهشتی  است. مدیرعامل شرکت نکوپلیمرآرسام و بیش از 15 سال در صنعت پلاستیک سابقه فعالیت دارد.

آقای اکبری شما در صنعت ماشین سازی فعال بوده اید و چند وقتیست در بخش مواد اولیه هم وارد شده اید… در نمایشگاه ایران پلاست تمرکز حضور شما روی کدام شاخه خواهد بود؟

ما در این نمایشگاه به نام نکوپلیمر آرسام شرکت کرده ایم. ولی به طور کلی دو زمینه فعالیت مجزا در این مجموعه داریم. یک زمینه فعالیت قدیمی ماست که با برند “نکوساز” ما را می شناسند. نکوساز در زمینه واردات و فروش ماشین آلات اکسترودر پلاستیک برای تولید انواع لوله، پروفیل، ورق های پلیمری، کامپاند و مستربچ فعالیت می کند. برای خطوط تولید نمایندگی هایی از چند شرکت معتبر خارجی داریم.

از سال 83 که فعالیت خود را شروع کردیم، بالغ بر 500 خط تولید وارد ایران کرده ایم. البته در ترکیه، افغانستان و عراق هم کار کرده ایم. خدمات و تامین قطعات این ماشین ها و خطوط تولید را هم در حال حاضر انجام می دهیم.

بخش دیگری که آن هم زیرمجموعه فعالیت بازرگانی ماست، وارد کردن یک سری افزودنی های پلاستیکی است که با نام شرکت نکوپلیمر آرسام این فعالیت انجام می پذیرد. افزودنی های پلاستیک مثل شفاف کننده ها، پیگمنت ها و برخی از کمک فرآیندها را از طریق این شرکت وارد می کنیم.

در زمینه تولید محصولات اخیرا شرکتی ثبت کردیم. کار ثبت شرکت آنقدر دیر انجام شد که مجبور شدیم از نام نکوپلیمرآرسام برای غرفه گرفتن استفاده کنیم. شرکت کارابسپارجم شرکت جدید تولید محصولات است که کارخانه آن در کاشان واقع شده است. کارابسپار تولیدکننده انواع گرانول و کامپاندهای پی وی سی نرم و سخت و انواع مستربچ های رنگی و تخصصی پایه پی وی سی است. فعالیت این واحد تولید با ظرفیت سالانه 10 تا 12 هزارتن شروع شده است.

چون در زمینه مواد اولیه شرکت کرده ایم، در سالن 35 حاضر هستیم.

 

معرفی شرکت جدید آیا با معرفی محصولات جدید هم همراه خواهد بود؟

برنامه ما در ایران پلاست معرفی محصولات تولیدی در شرکت جدید است. ما تا قبل از این دوره، همیشه با عنوان شرکت بازرگانی در نمایشگاه حضور پیدا می کردیم. با توجه به اینکه بخش های بازرگانی باید غرفه های ارزی در اختیار بگیرند و با توجه به وضعیت اقتصادی و داستان ارز، امسال علاقه ای به گرفتن غرفه در بخش ماشین آلات نداشتیم. مطمئنا متراژ غرفه های واردکننده ماشین آلات هم نسبت به سالهای قبل بسیار کمتر خواهد بود. با توجه به اینکه ما در زمینه ماشین آلات بازار خود را داریم و نیازی به تبلیغ نداریم، در ایران پلاست امسال محصولات تولیدی خود را در بخش آمیزه سازیپ معرفی می کنیم.

شرایط اقتصادی کشور را در حال حاضر و در آینده چگونه می بینید؟

ما در زمینه تولید در ابتدای راه هستیم. بسیاری از تولیدکنندگان قدیمی و افرادی که فعال این صنعت هستند، از این شرایط می ترسند و نگران هستند. نمی دانند که چه باید بکنند. خیلی ها تولیدات خود را کم کرده یا توقف تولید داشته اند. ما برعکس، این تهدید و این شرایط را یک فرصت بزرگ می دانیم و مشغول استفاده از آن هستیم. در حال حاضر صادرات خیلی محدودی به ترکیه و افغانستان داریم. افزایش میزان صادرات یکی از برنامه های اصلی ماست. در حال حاضر، هم بازار داخل و هم بازار خارج رونق بسیار خوبی دارد. اگر تولیدکننده ای بتواند با حفظ کیفیت و قیمت مناسب به صورت مداوم و با کیفیت یکسان – که مساله بسیار مهمی ست – نیاز بازار را تامین کند، سهم بیشتری از بازار را تصاحب خواهد کرد.

مشتریان ما کارخانه های تولیدکننده قطعات خودرو، قطعات تزریقی، محصولات ساختمانی مثل لوله، دیوارپوش و کف پوش و … هستند. اگر مواد اولیه یکسان به دست این واحدها نرسد، محصول آنان عملا نمی تواند کیفیت یکسانی داشته باشد.

ستاد خبری ایران پلاست

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا