اخبار

با کمک پلیمرها فرمان خودروی خود را راحت تر بچرخانید!

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، یک  شرکت قطعه ساز خودرویی فرانسوی به اسم Valeo به تازگی روشی را اتخاذ نموده است که با استفاده از آن مرکز اتصال فرمان به چرخ های خودرو با سهولت و نرمی بیشتری حرکت کرده و به این ترتیب تجربه ی رانندگی بی نظیری را ایجاد می کند. این خودرو ساز برای این کار از پلاستیک های مهندسی شرکت BASF به نام های  Ultramid و Ultradur که به ترتیب PA و PBT می باشد، استفاده کرده است.

این مرکز کنترل که در اصطلاح به آن column module گفته می شود، 20 درصد سبک تر از مدل قبلی بوده و از خواص سطحی بی نظیری برخوردار می باشد. این قسمت خودرو در برابر نور UV مقاوم بوده و خواص مکانیکی منحصر به فردی را داراست.

این مرکز کنترل ساخته شده توسط شرکت Valeo توسط خودروساز BMW خریداری شده و مورد استفاده قرار گرفته است. شرکت BMW از این قطعه در خودروهای سری 3 تا 7 خود استفاده نموده است.

اهرم طراحی شده برای برای برف پاک کن ها، چراغ ها و راهنما از Ultramid B3EG10 SI ساخته شده است که خواص سطحی و پایداری بسیار خوبی را داراست. پلی آمید استفاده شده در سطح که تا 50 درصد با الیاف شیشه پر شده است تلفیق مناسبی را از خواص مکانیکی و ویژگی های ظاهری پدید می آورد.

مواد استفاده شده در این قسمت خودرو در اصل برای کاربردهای مبلمان طراحی شده است و امروزه در ساخت بسیاری از صندلی های اداری مورد استفاده قرار می گیرد. شرکت Valeo در حال حاضر با توجه به استاندارد  DIN EN ISO 1043-1/GS 93016 در حال بررسی استفاده از این مواد در طراحی های داخلی خودرو نیز می باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا