اخبار

بحران آب بزرگترین جابه‌جایی صنعت پتروشیمی را کلید زد/ ساخت بزرگترین طرح اتیلن مرکز ایران به عسلویه منتقل شد

بسپار می نویسد، معاون وزیر نفت از جابه جایی طرح تولید اتیلن پتروشیمی فیروزآباد به حاشیه سواحل خلیج فارس خبر داد و گفت: بخش خصوصی سرمایه گذار این طرح برای کاهش هزینه انتقال آب تصمیم به این جابه‌جایی گرفته است.


مهندس مرضیه شاهدائی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمائی صنعت پتروشیمی با اشاره به انتقال طرح تولید اتیلن پتروشیمی فیروزآباد به منطقه پارس دو (عسلویه)، گفت: ساخت پتروشیمی فیروزآباد مصوبه هیات دولت بوده که یک واحد الفین در این منطقه احداث شود.



معاون وزیر نفت با اشاره به کمبود و کسری شدید آب به ویزه برای تامین خوراک بالای آب طرح های تولید اتیلن در مناطق مرکزی ایران، تصریح کرد: بر این اساس سرمایه گذاران بخش خصوصی پتروشیمی فیروزآباد با محاسبه هزینه انتقال آب از جنوب کشور و سواحل خلیج فارس به فیروزآباد تصمیم به انتقال این طرح به عسلویه را گرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با یادآوری اینکه انتقال طرح اتیلن فیروزآباد به حاشیه سواحل خلیج فارس اقدامی منطقی بوده که مورد حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم است، تاکید کرد: اما شرکت ملی صنایع پتروشیمی مصوبه ای برای اجباری بودن این جابه جایی صادر نکرده و این نظر و سیاست سرمایه گذاران بخش خصوصی بوده است.

 پتروشیمی فیروزآباد از مجتمع‌‌های پتروشیمی بر سر راه خط اتیلن مرکز است که سالانه یک میلیون تن اتیلن تولید می‌کند.




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا