اخباراخبار ویژه

سرمقاله ویژه نامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار/ بدون نوآوری هرگز!

بسپار / ایران پلیمر دنیا بیش از هر زمان دیگری شتاب گرفته است. این شتاب را در آدم ها هم می شود دید. اگر فرصتی داشته باشید که فقط دقایقی به روزمره خود نگاهی بیندازید، خیلی وقت ها مثل خود من، از این همه سرعت برای هرچه، یا نمی دانم چه، شگفت زده می شوید. تقریبا همیشه عجله داریم، برای رسیدن به چیز یا چیزهایی که می دانیم یا حتی نه. در هر حال حتی اگر خوشایندمان هم نباشد که نیست، واقعیت این است که ذات دنیای امروز همین است. با یا بدون دویدن، به نظر می رسد از قافله جا می مانیم فقط می توانیم مدیریت کنیم که در مرداب کهنگی فرو نریزیم. به قول دوستی از چهره های ماندگار صنعت چاپ، اگر بتوانیم عین 24 ساعت شبانه روز خود را به تماشای فیلم یا خواندن کتاب اختصاص اختصاص دهیم – که طبیعتا نمی توانیم – باز هم قادر به دیدن و خواندن همه تولیدات صنعت سینما و نشر در آن مدت زمانی نخواهیم بود … .
در دنیای کسب و کارهای جهانی هم رصد کنید، جز این نمی بینید که جز در تجهیز شدن به دانش روز و خلق فرصت های هر روزه با ایده و نگاه نو، تضمینی برای بقا وجود ندارد. بسیاری از مجموعه های تولیدی و بازرگانی کشور در حوزه صنایع رنگ و رزین و چسب هم این ضرورت را درک کرده و برای مواجهه با آینده ای که زودتر از هر وقت دیگری خواهد آمد، آماده می شوند.
به نظر می رسد علاوه بر نیازهای فناورانه و دانش بنیان در تولید تخصصی و اهمیت تجمیع توانمندی های فنی و مالی در امور صنعتی و تجاری، نکته ی مهم این روزها، روش های روز تبلیغات و فروش است.
برای هر یک مشتری باید برنامه داشت. استانداردهای سطح توقع کیفی و بصری مخاطب به شدت تغییر کرده است. در بازار امروز و فردا که مسوولیت های اجتماعی و زیست محیطی پررنگ تر و غیرقابل چشم پوشی شده اند، تنها ابرشرکت ها توان جلب رضایت کاربران کالا و خدمات را خواهند داشت و امکان ماندن.
یکی از زمینه های کار برای آینده، پوشش های هوشمندست که پیش بینی می شود با رشد 23.87 درصدی در سال 2022 به ارزشی بیش از 6 میلیارد دلار برسد. این پوشش ها راه خود را در صنایع خودرو، ساختمان، دریایی، هوافضا، حمل و نقل، نظامی و … باز کرده اند.
پوشش های سبز، فناوری نانو و پوشش های با کارایی بالا از دیگر بسترهای رو به رشد صنعت رنگ و رزین خواهند بود. در میان حتما روبات ها را فراموش نکنید. بیش از امروز در تولید و اعمال انواع پوشش ها و پوشرنگ ها به آنها محتاج خواهیم بود. آنچه امید را در ما زنده نگاه می دارد این پیش بینی است که اقتصادهای نوظهور دنیا تا 20 سال دیگر دو برابر قدرت اقتصادی امروز کشورهای صنعتی را به دست می آورند.
هر روز، اگر نگوییم هر ساعت و هر دقیقه، برای اینکه فکری بردارید برای دنیایی که در آن هوش مصنوعی و واقعیت مجازی و رفت و آمدهای میان سیاره ای حرف آخر را می زنند، دیر است.

تبسم علیزادمنیر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا