اخبار

برای اولین بار، قالب گیری تر کاملا خودکار توسط شرکت Kraussmaffei معرفی شد

بسپار/ ایران پلیمر سامانه ی قالب گیری تر کاملا خودکار (fully automated wet molding system) از شرکت ماشین آلات فرآیندی واکنشی Kraussmaffei در تاریخ ۶ و ۷ ماه ژوئن در جریان TechCenter در مونیخ آلمان معرفی شد. این دستگاه این امکان را ایجاد می کند تا زمان چرخه ی تولید به نصف کاهش یافته و در مقایسه با راه حل های دستی، میزان اطمینان پذیری به فرآیند افزایش یابد.

شرکت کنندگان در TechCenter این امکان را داشتند تا اجرای زنده ای از تولید ورق های پایه پلی اورتانی را  توسط یک تولیدکننده ی ترک با استفاده از سامانه ی مذکور مشاهده نمایند.

در فرآیند قالب گیری تر یک ماده، در بستر به طور پیوسته نوارهایی روی محصول لیفی نیمه آماده اعمال شده و سپس در شکل مورد نظر داخل قالب فشرده می شود.

از جمله مزایای این فرآیند در مقایسه با فرآیندهای پر فشار می توان به چرخه ی زمانی تولید کوتاه تر اشاره کرد. دلیل این کوتاه شدن زمانی این است که فرآیند تر شوندگی (Wetting) در بیرون قالب صورت می پذیرد.

این سامانه ی تمام خودکار فناوری ویژه ای را پدید آورده که در آن امکان استفاده از صفحه ای از جنس الیاف بازالت ممکن می باشد. در این دستگاه یک ربات مجهز به گیره های سوزنی قادر است صفحات لیفی را بلند کرده و آن ها را روی صفحه ی کار سوار نماید. روی صفحه ی کار، ربات دیگری موجود بوده که بستر پلی اورتانی را با استفاده از سر اختلاط MK 10-2K-RTM و یک دای ورق مسطح اعمال می نماید. ربات مجهز به گیره های سوزنی صفحات ایجاد شده را روی قالب جایی که پخت اتفاق می افتد، اعمال می کند.

حمل کننده ی قالب MX با نیروی گیره ی 8000 کیلونیوتن می تواند جهت فرآیند اپوکسی، پلی اورتان و پلی آمید مورد استفاده قرار گیرد. در این دستگاه قالب گیری کاملا خودکار از یک دستگاه اندازه گیری RimStar 8/4 RTM با بستر پلی اورتانی استفاده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا