اخبار

برای اولین بار در ایران: خط تولید ورق PET و خط تولید گرانول آزمایشگاهی

بسپار می نویسد، کارخانه کاجاران در سال 75 با مدیریت یروس ابراهیمی در سه بخش اصلی کار خود را آغازکرد. این سه بخش عبارتند از: جک های هیدرولیکی، سیلندر و مارپیچ و دستگاه های اکسترودر که در سال 76 تولید جک های هیدرولیکی را از چرخه تولید حذف کرده و بیشتر بر روی ساخت سیلندر و مارپیچ و اکسترودر فعالیت داشته است .


کاجاران در سال 94 دو خط جدید را به بازار عرضه کرد که عبارتند از: 

الف) خط تولید ورق PET  که برای اولین بار در ایران ساخته شده است، به شرح ذیل:

 این خط تولید مجهز به سیستم کریستالیزاسیون مواد (حتی پرک PET  بازیافتی) می باشد که این کار در دو دستگاه که اولین مخزن مجهز به میکسر و مخزن دوم بدون میکسر است که حجمی معادل 5 تن را دارا می باشد.

هوایی که در دمنده ها استفاده می کنند از مخازن سیلیکاژن و کوره خنک عبور داده می شود به حداقل ممکن برسد و در این عمل، طراحی به گونه ای ست که به صورت پیوسته سیلیکاژن مجددا احیا می شود. این سیستم باعث می شود که بتوان هوای گرمی که بایستی از سیستم خارج شود مجددا به سیستم برگردانده شود وچیزی در حدود 60% از اتلاف انرژی کاسته می شود.

با یک اکسترودر دو مارپیچ موازی همسوگرد با قطر مارپیچ 75 میلی متر و48 = L/D این خط توانایی تولید با مواد پرک و گرانول با ظرفیت حدود 400 کیلو در ساعت را دارد.

این خط تولید مجهز به توری دائم کار (SREEN CHENGER)  می باشد جهت گرفتن مواد زائد و ناخالصی های موجود مواد و تعویض توری بدون ایجاد تغییر در فشار پشت قالب (هد) انجام می شود.

همچنین جهت بهبود کیفیت و تلورانس در ورق تولید شده، این خط تولید مجهز به پمپ دنده ای می باشد که دارا بودن این تجهیزات باعث ثابت نگهداشتن فشار پشت قالب (هد) می گردد.

( TDie ) : قالب ورق به عرض های 270 ~ 70 سانتی متر با طرح سیستم دم ماهی قابل ارائه می باشد و زاویه 45 درجه به اکسترودر متصل می شود.

(Polishing machin) دستگاه بعدی در این خط کلندر است که این دستگاه با سه غلطک سوپر پولیش شده به قطر 500 میلی متر تحت زاویه 45 درج طراحی شده است.

در صورت تمایل به مطالعه متن کامل این متن لطفا شماره 164 بسپار  در اردیبهشت ماه 1395 را ببینید.


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا