اخبار

برترین های بسپاری سال در گروه پوشرنگ، رزین و چسب چه کسانی بودند؟ / چهره صنعتی برتر بسپاری سال: شمس الدین استوار

بسپار/ ایران پلیمر پنجمین دوره جوایز برترین های بسپاری سال در آستانه نوروز 98 توسط گروه رسانه ای بسپار برگزار و منتخبین معرفی شدند. چنانکه پیشتر وعده داده بودیم بزرگداشت این چهره ها قرار بود 25 فرودین ماه برگزار شود که با توجه به شرایط فعلی کشور به اولین زمان ممکن که متعاقبا اعلام خواهد شد، منتقل می شود.

 

منتخبین در گروه پوشرنگ، رزین و چسب:

 

 

چهره صنعتی برتر بسپاری سال

شمس الدین استوار

متولد 25 بهمن سال 1321. متولد روزی که در جهان به نام روز عشق شناخته می شود. کارآفرین نمونه کشور با 52 سال سابقه کار در صنعت رنگ و رزین کشور. 40 سال مدیریت ارشد در شرکت های فناور این صنعت. او دوره های تخصصی رنگ و رزین را در کشور دانمارک گذرانیده و پس از انقلاب به انتخاب کارکنان شرکت رنگسازی دیروپ (شرکت رنگسازی طیف سایپای امروزی) و همزمان با ترک طرف های دانمارکی، مدیرعاملی این مجموعه را عهده دار و شرکت را از شرایطی که سرمایه خود را از دست داده بود و با ورشکستگی دست و پنجه نرم می کرد، تامین مواد اولیه سخت شده بود و نقدینگی نیز وجود نداشت، طی 5 سال کار مداوم، به سوددهی مجدد رساند. بدون آنکه یک نفر تعدیل یا اخراج شود.

مدت 10 سال دبیر هسته خودکفایی صنایع رنگ و رزین کشور و مدرس دوره های شیمی رنگ در وزارت صنعت برای بسیاری از دست در کاران این صنعت. وی هم اکنون مدیریت شرکت باژاک را برعهده دارد. شرکتی که با مشارکت همپل دانمارک به منظور تولید پوشش های دریایی و صنعتی در ایران آغاز به کار کرد، هر چند بعدها در سایه تحریم ها این مشارکت از میان رفت. بار دیگر تحت لیسانس KCC کره جنوبی در آمد و مجددا تحریم ها این همکاری اخیر را نیز به پایان رساند. با این حال این شرکت همواره با تکیه بر دانش فنی داخلی و مدیریت کارآمد توانسته در تولید محصولات فناور (پوشش های دریایی، رنگ های پودری، ضدخزه سیلیکونی، پوشش های حفاظت خوردگی، پوشش های پلی یوریا – تاج برج میلاد، یکی از نمادهای شهر تهران با این گروه رنگ آمیزی شده است، آستری های کارگاهی، پوشش های کف، پوشش های سنگ، پوشش های مخصوص لوله و …) موفق باشد. هم اکنون 170 نفر در این شرکت مشغول کار هستند.

او دو عنوان کتاب با نام های پیگمنت و پوشش های آلی: ویژگی ها، انتخاب و کابرد را به رشته تحریر درآورده است.

 

جایزه چهره صنعتی بسپاری سال به دلیل ممارست در انتقال دانش فنی روز دنیا به صنعت رنگ کشور، اهدا می شود به شمس الدین استوار.

 

 

(ادامه دارد…)

 

متن کامل را در شماره 210 دوماهنامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که در پایان اسفند ماه منتشر شده است، بخوانید. 

 

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق فیدیبو قابل دسترسی است.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا