اخبار

برنامه‌ریزی برای احداث شهرک صنعتی و منطقه آزاد مشترک بین ایران و عراق

بسپار/ایران پلیمر معاون وزیر بازرگانی عراق با اشاره به سفر نخست وزیر این کشور به ایران و گذاشته شدن سنگ بنای ارتباط ریلی بین دو کشور در ادامه عنوان کرد: کارهای لازم برای تاسیس مناطق آزاد و تجاری مشترک در دو استان عراق در حال انجام است.

 ستار جبار الجابری در کمیته مشترک تجاری ایران و عراق، اظهار کرد: آنچه مد نظر ما قرار دارد این است که توازن تجاری بین دو کشور محقق شود، چون اگر این اتفاق محقق نشود، روابط مستمر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه توسعه فعالیت بخش خصوصی، کاهش اتکای نفتی و جذب سرمایه خارجی از هدفگذاری‌های عراق است، گفت: بنابراین از ایران دعوت می‌کنیم، در این حوزه‌ها حضور پیدا کند تا همکاری متوازن محقق شود.

معاون وزیر بازرگانی عراق با بیان اینکه کمیته مشترک ایران و عراق در جلسات قبلی صورتجلسه و تفاهماتی امضا کرده که برخی محورها در آن‌ها آمده بود و خود نخست وزیر شخصا پیگیر اجرای آن‌ها بود، تصریح کرد: سه دستور ویژه نخست وزیر در این رابطه، ارتباط ریلی دو کشور برای انتقال مسافر، همکاری مناطق آزاد و تجاری و صنعتی و همکاری در زمینه آبادانی و ساخت و ساز بود.

به گفته این مقام مسئول عراقی سه کمیته در راستای این دستورات تشکیل شده و نتیجه این بود که سنگ بنای ارتباط ریلی بین دو کشور گذاشته شد. نتیجه دوم هم تخصیص یک زمین برای شهرک صنعتی مشترک بود. همچنین کارهای لازم برای تاسیس مناطق آزاد و تجاری مشترک در دو استان عراق در حال انجام است.

ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا