اخبار

برنامه ی تتراپک برای بازیافت تمامی بسته های نوشیدنی تا سال ۲۰۲۵

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر طی مذاکرات صورت گرفته، یک قرارداد همکاری بین شرکت های تتراپک و Veolina بسته شده که قرار است طی آن تا سال ۲۰۲۵ تمامی بسته بندی نوشیدنی های مصرف شده از سراسر اتحادیه ی اروپا جمع اوری شده و تحت بازیافت قرار بگیرد. این بطری های نوشیدنی شامل ۷۵ درصد مقوا، 20درصد پلاستیک و ۵ درصد فویل آلومینیوم است. مساله ای که وجود دارد این است که مقوا های بازیافت شده برای ورود به بازار مصرف سالم شناخته شده و می تواند در کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار گیرد. این در حالی است که این مساله در مورد بسپارها و آلومینیوم تلفیق شده (PolyAl) صدق نمی کند.

در همین راستا، PolyAl استخراج شده در شرایط خاصی بازیافت شده و برای کاربردهای صنعت پلاستیک می تواند مجددا مصرف شود. با این شرایط، انتظار می رود ارزش کلی کارتن های نوشیدنی های مصرف شده دو برابر شده و زنجیره ی جمع اوری و بازیافت را ارزشمندتر کند.

به گفته ی Lisa Ryden مسئول بخش بازیافت در شرکت تتراپک : تمامی مواد کارتن های نوشیدنی قابل بازیافت است. این مواد قادرند به محصولاتی جدید و مفید تبدیل شوند. ما امیدواریم در این زنجیره کمک های زیادی دریافت کنیم. تنها چالش موجود در اتحادیه ی اروپا اقتصادی شدن تبدیل PolyAl به مواد ثانویه ی قابل مصرف است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا