اخبار

برگزاری اولین نمایشگاه مجازی ایران در اسفندماه/ نمایشگاه مجازی، تداوم تجارت در عصر نوین

بسپار / ایران پلیمر اولین نمایشگاه مجازی ایران از پنجم تا بیستم اسفندماه با حمایت اتاق‌های بازرگانی ایران و تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری بر روی یک پلت فرم اختصاصی مطابق با استانداردهای روز دنیای دیجیتال برگزار خواهد شد.

محمدرضا طلایی گفت: شیوع ویروس کرونا بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی را ظرف یکسال گذشته تحت‌الشعاع خود قرار داده و تغییر نگرش در کسب و کارها را با محور بهره‌گیری از ابزارهای دیجیتال در پی داشته است. بر این اساس، اولین نمایشگاه مجازی ایران تلاش دارد تا بر روی یک پلت‌فرم اختصاصی مطابق با استاندارهای روز دنیای دیجیتال، زمینه را برای معرفی دستاوردها و تولیدات تولیدکنندگان، صادرکنندگان و فعالان حوزه فناوری اطلاعات را فراهم آورد.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران افزود: این نمایشگاه، بر اساس مطالعه و بررسی جامع پلتفرم‌های نمایشگاه‌ مجازی و سایت‌های معتبر بین‌المللی تجارت الکترونیک دنیا، طراحی و پیاده‌سازی شده تا پاسخگوی نیازهای امروز فعالان اقتصادی در تجارت و کسب و کار آنها باشد؛ ضمن اینکه افزایش تاب‌آوری و توسعه فعالیت‌های اقتصادی بنگاه‌ها در سایه تهدید کرونا نیز از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه به شمار می‌رود.

طلایی توضیح داد که تشکل‌های بخش خصوصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات وابسته به اتاق بازرگانی با هدف نقش‌آفرینی در حمایت از کسب و کارهای ایرانی، تلاش دارند تا به همگام با تحولات دیجیتال در عرصه کسب و کارها از یک سو و توقف برگزاری رویدادهای تجاری در سطوح ملی و بین‌المللی از سوی دیگر، برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی ایران را در دستورکار قرار داده‌اند.

به گفته رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران، این نمایشگاه با حمایت و همکاری اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور، اتاق‌های بازرگانی مشترک، تشکل‌های اقتصادی، سازمان توسعه تجارت ایران، صندوق نوآوری و شکوفایی و مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌ریزی شده است.

 

منبع: اکسپورتنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا