اخبار

برگزاری ششمین همایش ملی پلیمر در دانشگاه صنعتی سهند تبریز: همپا 1400

بسپار/ایران پلیمر دکتر رضایی، رئیس پژوهشکده مواد پلیمری دانشگاه صنعتی سهند تبریز، از برگزاری ششمین همایش ملی دو سالانه پلیمر ایران (همپا) در روزهای ۵ و ۶آبان ماه سال 1400، در این دانشگاه خبر داد.

استاد دانشکده مهندسی پلیمر دانشگاه صنعتی سهند و دبیر اجرایی همایش، شعار این همایش را پژوهش و آموزش تقاضا محور با رویکرد ارتباط با صنعت و با هدف توسعه و حرکت به سمت صنعتی شکوفا و دانش‌بنیان اعلام کرد.

وی تصریح کرد با توجه به روند افزایشی مداوم تولید محصولات پلیمری در کشور با فعالیت هزاران واحد تولیدی مرتبط با این صنعت و افزایشتوانمندهای علمی مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی در رشته مهندسی پلیمر، برگزاری گردهمایی ها و همایشها، زمینه بسیار مؤثری در بازتاب دستاوردهای علمی مراکز دانشگاهی از یک سو و شناسایی نیازها و چالشهای موجود در صنایع کشور از سوی دیگر فراهم آمده و موجب رشد و شکوفایی همزمان علم و صنعت در کشور می شود.

دبیر اجرایی همایش، ضمن بیان این مطلب که همایش در چهار بخش

1) ارائه مقالات پژوهشی، کاربردی و فناورانه

2) نشستهای علمی-تخصصی (با موضوعات کاربردی و صنعتی حوزه مهندسی پلیمر)

3) بازار ایده و فناوری

و 4) طرح چالشهای پژوهشی صنایع پلیمر کشور (در قالب همکاری پژوهشی با دانشگاهها و پژوهشگاههای کشور) برگزار خواهد شد، از کلیه اساتید، دانشجویان، پژوهشگران و متخصصین و صاحبان صنایع و شرکتها برایشرکت در این گردهمایی و ارایه نتایج حاصل از فعالیتهای پژوهشی خود، طرح ایده‌های فنآورانه و معرفی محصولات و همچنین بیان چالشهای صنعت پلیمر و صنایع وابسته دعوت کرد.

در ادامه، دکتر رضایی با تأکید بر توانمندی دانشکده مهندسی پلیمر دانشگاه صنعتی سهند در انجام تحقیقات برجسته علمی و اجرای طرح ها و پروژه های مهم بین المللی، ملی و منطقه ای ابراز امیدواری کرد، برگزاری همایش ملی پلیمر همپا 1400 منجر به آشنایی سایر پژوهشگران و واحدهای صنعتی فعال در زمینه پلیمر با این دانشکده شده و زمینه ساز همکاریهای مؤثر در راستای اعتلای توان علمی و صنعتی کشور شود.

تمامی اطلاعات مورد نیاز در وبسایت همایش به آدرس http://www.hampa.sut.ac.ir/fa/، برای علاقه مندان در دسترس است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا