اخبار

برگزاری نمایشگاه‌ها در دوران کرونا 40 درصد کاهش یافته است

بسپار/ایران پلیمر بهمن حسین‌زاده با اشاره به برگزار نشدن برنامه‌های نمایشگاهی در سه ماهه نخست امسال به دلیل ورود ویروس کرونا به کشور اظهار کرد: نخستین برنامه امسال، نمایشگاه جهش تولید و دستاوردهای کرونایی در خردادماه بود که با حضور ۱۶۰ شرکت دانش بنیان، قراردادهای خوبی بسته شد.

وی افزود: در این شرایط با وجود رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی و دریافت تاییدیه‌ها از سوی وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا برگزاری نمایشگاه‌ها و استقبال از حضور در آنها تا ۴۰ درصد افت روبه رو شده است.

حسین‌زاده با بیان اینکه چهار دستورالعمل بهداشتی برای برگزاری نمایشگاه‌ها به تصویب رسانده‌ایم، اظهار کرد: بر همین اساس در نیمه تیرماه نیز نمایشگاه در و پنجره را برگزار کردیم که با حضور ۷۵۰ شرکت با استقبال خوبی نیز مواجه شد و متخصصان و افراد مدعو اجازه بازدید داشتند و بازدید عموم مردم نیز به صورت مجازی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه رعایت نکات ایمنی پیشگیری از شیوع کرونا به طور روزانه در سطح تهران و کل کشور رصد می‌شود،  تاکید کرد: برای حفظ فاصله اجتماعی، غرفه‌ها وسیع تعبیه شده‌اند و غرفه‌داران نیز از ماسک استفاده می‌کنند و همچنین مواد ضدعفونی به مقدار کافی توزیع می‌شود.

رئیس هیات‌مدیره شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی با تاکید بر اینکه با توجه به مشخص نبودن پایان کرونا نمی‌توانیم زندگی اقتصادی را تعطیل کنیم، خاطرنشان کرد: توصیه متخصصان بهداشتی به صاحبان صنایع این است که در این شرایط بحرانی به حیات اقتصادی خود با شرایط مشخص ادامه دهند و شرکت نمایشگاه‌ها نیز تمام تلاش خود را برای حفظ سلامت و جان هموطنان خود انجام می‌دهد.

وی با اشاره به وجود ۳۳ هزار شاغل در زمینه برگزاری نمایشگاه‌ها، اظهار کرد: تاکنون در چهارماه شیوع ویروس کرونا بیش از سه هزار میلیارد ریال در این صنعت متحمل ضرر شده‌ایم و این در حالی است که باید در نمایشگاه تولید، عرضه، فروش، رقابت و توسعه صادرات غیرنفتی فعال باشیم.

حسین‌زاده با بیان اینکه هر هزینه‌ای برای حفظ سلامت مخاطبان سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، تاکید کرد: سالن‌ها مجهز به موارد بهداشتی شده‌اند و کارمندان نیز مورد آموزش قرار گرفتند تا با برگزاری به موقع و درست نمایشگاه‌ها، این صنعت زنده بماند.

رئیس هیات‌مدیره شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم ایجاد شغل در برگزاری نمایشگاه‌ها را نادیده بگیریم، تصریح کرد: بسیاری از افراد فعال در نمایشگاه‌ها به صورت روزمزد کار می‌کنند و تعطیلی این صنعت به دلیل ترس عده‌ای، در حالی که تمام دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت می‌شود این افراد را در مضیقه مالی در این شرایط فعلی قرار می‌دهد.

وی در خصوص ادامه برگزاری نمایشگاه‌ها نیز گفت: همسو با وزارت بهداشت عمل می‌کنیم و در صورتی که ستاد مقابله با کرونا دستورالعمل جدیدی اعلام کند از آن تبعیت خواهیم کرد، اما با توجه به اینکه فضای نمایشگاه بین‌المللی تهران ۶۵ هکتار و به عنوان بزرگترین فضای نمایشگاهی خاورمیانه دارای فضای باز است با رعایت نکات بهداشتی می‌توانیم طبق تقویم مصوب، نمایشگاه‌ها را برگزار کنیم.

دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا