اخبار

برگزاری کارگاه‌های تخصصی برای ارتقای اطلاعات فناوران از چگونگی ثبت پتنت

بسپار/ایران پلیمر از سوی آکادمی کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ۸ کارگاه تخصصی در پاییز ۱۴۰۰ برگزار می‌شود تا آگاهی از ثبت اختراع و اهمیت آن بالا رود.

 برگزاری این کارگاه‌ها متناسب با نیاز مخاطبان در زمینه ثبت اختراع است و افزایش آگاهی عمومی و تخصصی را به دنبال دارد و باعث ارتقای ثبت اختراع در کشور می‌شود.

«آشنایی با مالکیت فکری» عنوان نخستین کارگاه است که ۲۰ مهرماه سال جاری برگزار می‌شود. این دوره پیش نیازی برای حضور در سایر کارگاه‌ها است. زیرا مالکیت فکری به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه فناوری، می‌تواند ضامن موفقیت اقتصادی و فناوری پژوهشگران و شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.

«پتنت ابزاری برای حفاظت از فناوری‌های نوآورانه» ۲۷ مهرماه میزبان علاقه‌مندان به این حوزه می‌شود تا اهمیت پتنت را برای حفظ دستاورد نوآورانه خود بدانند. تعریف پتنت و بیان اهمیت آن، آگاهی از بیان مزایای دریافت گواهی ثبت اختراع و شرایط احراز یک اختراع به عنوان پتنت مواردی است که در این کارگاه مطرح می‌شود.

در ادامه، ۴ آبان ماه مخاطبان در کارگاه «بررسی شرایط ثبت اختراع با تاکید بر گام ابتکاری به عنوان چالش برانگیزترین شرط» حضور می‌یابند تا با الزامات ثبت اختراع آشنا شوند. یک دستاورد نوآورانه در صورتی قابلیت ثبت به عنوان اختراع را دارد که یک مشکل فنی و صنعتی را حل کند و طبق قوانین شرایط رسمی و ماهوی لازم برای ثبت اختراع را دارا باشد. در میان شرایط ثبت اختراع، گام ابتکاری چالش برانگیزترین شرط ثبت اختراع است و حتی ممکن است در منابع غیرمعتبر به اشتباه تعریفی معادل شرط جدید بودن برای آن ارائه شود.

در این کارگاه شرکت کنندگان با تعریف درست گام ابتکاری آشنا شده و آموزش خواهند دید که چه نکاتی را برای تشخیص دارا بودن این شرط در نظر بگیرند.

همچنین «آشنایی با آناتومی پتنت» ۱۱ آبان ماه برگزار می شود. در این کارگاه فناوران با بخش‌های مختلف یک پتنت و دسترسی به اطلاعات با اهمیت موجود در آن‌ها آشنا می‌شوند.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، معرفی کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و خدمات آن ۱۸ آبان ماه، جستجوی پتنت ۲۵ آبان ماه، آموزش نحوه ثبت درخواست در پورتال کانون ۲ آذر ماه و آشنایی با پایگاه اطلاعاتی LENS در تاریخ ۹ آذر ماه امسال برگزار می شود. علاقمندان برای ثبت نام و حضور در این کارگاه‌های آموزشی می توانند به سایت کانون پتنت مراجعه کنند.

ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا