اخبار

بزرگترین طرح تولید ABS صنعت پتروشیمی ایران سال آینده به بهره برداری می رسد/ جزییات

بسپار می نویسد، طرح ABS پتروشیمی جم با ظرفیت تولید سالانه حدود 200 هزار تن ABS و 60 هزار تن رابر به عنوان بزرگترین طرح تولید ABS صنعت پتروشیمی ایران تا سال آینده در مدار بهره برداری قرار می گیرد.

مهندس سید حسین میرافضلی در گفتگو با خبرنگار نیپنا درباره آخرین وضعیت راه اندازی طرح ABS پتروشیمی جم، گفت: هم اکنون عملیات ساختمان و نصب این پروژه در حال انجام است و تا 6 الی7 ماه آینده عملیات اجرایی پروژه ABS پتروشیمی جم  به پایان می رسد
مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم با اعلام اینکه هم اکنون تجهیزات این پروژه خریداری شده اما پیش بینی می شود با تکمیل مراحل ساختمان، نصب و راه اندازی، تولید تجاری ABS از اوایل سال آینده آغاز شود، تصریح کرد: در مجموع بر اساس برنامه زمان بندی پیش بینی می شود تا پایان امسال با نصب و عملیات راه اندازی آن آغاز شود.
وی با تاکید بر اینکه همواره مراحل تست و راه اندازی طرح‌های پتروشیمی زمان بر است، تاکید کرد: در شرایط فعلی اجرای این طرح حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 
میرافضلی در خصوص حجم سرمایه گذاری انجام شده در این طرح پتروشیمیایی هم توضیح داد: برای طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی این پروژه حدود 180 میلیون یورو در بخش ارزش و حدود 200 میلیارد تومان در بخش ریالی سرمایه گذاری انجام شده است.
 پیش بینی می شود با بهره برداری از این طرح به طور متوسط سالانه حدود200 هزار تن ABS و 60 هزار تن رابر به ظرفیت تولید محصولات پلیمری صنعت پتروشیمی ایران افزوده شود.
در شرایط فعلی چین بزرگترین مصرف کننده ABS بوده و بعد از آن آمریکا و اروپای غربی قرار دارند. البته شواهد نشان می دهد که هند هم به عنوان یک اقتصاد نوظهور در آینده نزدیک یکی از مصرف کنندگان عمده ABS و سایر پلاستیک‌ها خواهد بود. در داخل کشور هم با گسترش صنایع پایین دستی پتروشیمی مصرف ABS از میزان کنونی بیشتر خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا