اخبار

بزرگترین گردهمایی کارآفرینان موفق ایرانی از سراسر دنیا در تهران برگزار می شود

بسپار به نقل از مهر می نویسد، بزرگترین نشست کارآفرینان موفق ایرانی سراسر جهان، در خرداد ماه برگزار می شود.

سید علی هزاوه، عضو شورای راهبری مرکز شتابدهی نوآوری گفت: رویداد سیلیکون ایران با هدف تبادل تجربیات کارآفرینان ایرانی توسط مرکز شتابدهی نوآوری و با حمایت پارک فناوری پردیس در خرداد ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد .

دبير نشست سيليكون ايران افزود: این رویداد برای تبادل نظر بین کارآفرینان موفق ایرانی با تجربه داخلی و بین المللی برنامه ریزی شده است تا در نتیجه آن تجربه‌های سخت و دشواری که در مسیر ناهموار کارآفرینی اتفاق می‌افتد، همچنین روش‌های موفقیت و عبور از این چالش‌ها بررسی و به اشتراک گذاشته شود.

هزاوه ادامه داد: حمایت از مدیریت کسب و کار‌های نوپا، بحث و گفتگو پیرامون مباحث مهم این حوزه، چالش‌های موجود در حال حاضر و آینده،‌ معرفی ظرفیت‌های کارآفرینی داخلی با تکیه بر نیروهای بومی به ایرانیان خارج از کشور، چگونگی فعالیت و سازگاری با فرهنگ و زیست بوم کسب و کار در ایران از موضوعات دیگری است که در این نشست مورد توجه قرار خواهد گرفت.

مدیر مرکز رشد فناوری نخبگان در خصوص تفاوت سیلیکون ایران با سایر رویدادها گفت: با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و همچنین فضای اقتصادی جدیدی که در کشور وجود دارد، نیازمند شرایطی هستیم که بتواند توان رقابتی کارآفرینان ایرانی را در سطح جهانی تقویت کند و رسیدن به این مهم نیازمند شناخت و بررسی تجربیات موفق کارفرینی در ایران و خارج به شمار می روند.

مدیر مرکز رشد فناوری نخبگان پارك فناوری پرديس با اشاره به ضرورت جلب مشارکت، تبادل دانش و بهره‌مندی از تجربیات ایرانیان کارآفرین در سراسر جهان اظهار داشت: انعکاس یک صدایی ایرانیان در تمام پهنه جغرافیایی جهان برای پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی را باید مغتنم دانست و در این نشست تلاش می‌کنیم با بهره‌مندی از تجارب موفق و حتی ناموفق ایرانیان، راهکارهای عملی برای موفقیت فعالان حوزه نوآوری و فناوری با تاکید بر جوانان ایرانی به عنوان سرمایه اصلی کشور معرفی کنیم.

دبير نشست سيليكون ايران با بیان اینکه در گذشته نیز یکی از مهمترین عوامل گسترش ارتباطات در دنیا، نیاز به توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی بوده است، افزود: باید با رویکرد حفظ منافع داخلی و توجه به مزیت های ملی در نظام کنونی فناوری و نوآوری به عنوان پایه اصلی توسعه اقتصادی به جایگاه ویژه خود در روابط بین الملل دست پیدا کنیم.

مدیر مرکز شتابدهی نوآوری اضافه کرد: امروزه بسیاری از گفتگوهای جهانی بر مبنای توسعه فناوری و نوآوری شکل می گیرد و سیلیکون ایران تلاش می‌کند زمینه آشنایی و تعامل ایرانیان موفق سراسر جهان با کسب و کارهای نوپا و کارآفرینان و اندیشمندان ملی را فراهم کند و فعالین اقتصادی ایرانی را با نگاه به توان و تولید بومی و داخلی برای ورود به اقتصاد بین‌المللی تشویق کند.

رویداد سیلیکون ایران در تاریخ ۳ و ۴ خردادماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد و در آن کارآفرینان موفق ایرانی در خلال پنل‌های تخصصی این رویداد تجربیات خود را در حوزه هایی از قبیل چگونگی انتخاب ایده مناسب برای ایجاد کسب و کار، نحوه تامین مالی در شرکتهای نوپا، مدیریت نوآوری و چالش نیروی انسانی در شرکت‌های نوآور به شرکت کنندگان ارائه خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا