اخبار

بسته بندی جدیدی از پلی پروپیلن که می تواند جایگزین PET شود

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر این ماده ی جدید ویژگی های ظاهری شبیه به PET دارد و خواص حرارتی آن از PET بهتر است. این ماده از دیدگاه تجاری یک نوع کوپلیمر تصادفی از پلی پروپیلن (PP) است.
Braskem محصول جدید خود را با نام تجاری INSPIRE به بازار عرضه کرده است. این محصول برای بسته بندی مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد که نیاز به مقاومت حرارتی بالاتری نسبت به PET وجود دارد. وعده های غذایی آماده در فروشگاه ها، نمونه ای از این نوع مواد غذایی هستند.
این محصول برای کاربردهای شکل دهی با دما که به شفافیت و مقاومت دمایی بالایی نیاز دارد، مناسب است. مقاومت حرارتی بالا این امکان را فراهم می کند که این ظروف در ماشین های ظرف شویی شسته شوند تا مجدد مورد استفاده قرار بگیرند. این ویژگی در راستای مقابله با ظروف و بسته بندی های یکبار مصرف قرار دارد.
محصولاتی که با استفاده از PP تهیه می شوند عملکرد بهتری در مقایسه با پلیمرهای دیگر دارند. چراکه می توانند تعادل بهتری میان عملکرد و پایداری ایجاد کنند.
در ماه ژوئن شرکت Braskem تکمیل خط تولید پلی پروپیلن تولیدی جدید خود را در شهر لاپورت تگزاس اعلام کرد. این خط تولید می تواند سالانه 450 کیلوتن و یا یک بیلیون تن از این ماده تولید کند. این خط تولید قابلیت تولید انواع PP شامل هوموپلیمر و انواع کوپلیمر را دارد. تولید اولیه ی در ماه ژولای و با تمام ظرفیت انجام شد و انتظار می رود در حال حاضر این کارخانه با سه چهارم ظرفیت در سال 2020 به کار خود ادامه دهد.
شرکت Braskem از بزرگترین تولید کنندگان پلی الفین در آمریکا و از شرکت های تاثیر گذار در زمینه ی پلیمرهای زیستی در جهان به شمار می رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا