اخبار

بسپاری ها با قصه گوی کتاب به دوش همراه شدند

بسپار/ ایران پلیمر گروه رسانه ای بسپار به روال سالهای گذشته و در آستانه نوروز، برای گذاشتن سهمی اندک در تحقق مسوولیت های اجتماعی خود و ترغیب خوانندگان و همراهان به یادآوری توانایی شان در روشن کردن شاید فقط یک شمع برای روشنایی بیشتر زندگی آدم ها این بار با قصه گوی کتاب به دوش همراه شد.

اسماعیل آذری نژاد متولد 1358 است. ساکن دهدشت در استان کهکیلویه و بویراحمد. روستا به روستا می رود و برای بچه ها قصه می خواند! “قصه، توپ، رنگ” شعاری است که او آن را به متن زندگی خود و خیلی ها آورده است.

به روستاهای بسیار فقیر و گاها خیلی صعب العبور می رود با کوله باری از کتاب. بچه ها را جمع می کند و برای آنان کتاب می خواند.

با کمک بچه ها و معلم ها و روستاییان، کلاس های درس را رنگ می زند، محوطه بازی برای بچه ها درست می کند، توالت می سازد، کامپیوتر می خرد و وعده های غذایی و صبحانه خصوصا در آنجاها که فقر سایه سنگینی دارد، توزیع می کند.

همه اینها را در آستانه 40 سالگی و با دست خالی و حمایت های کوچک گاه به گاهی خیرین انجام می دهد. حرکتی کاملا خودجوش که البته توجه رسانه های داخلی و بین المللی را نیز جلب کرده است.

او کتاب خواندن و قصه گویی را بهانه ای می داند تا بتواند هدف خود را محقق کند: رشد قوای فکری بچه ها تا بتوانند دنیای زیبایی برای آینده خود خلق کنند. او همراهانی یافته و امیدوار است زندگی بهتری را برای همه کودکان در دایره توانایی اش به دست خود آنها فراهم کند. انسان دغدغه مندی که در قحطی مطالعه در کلان شهرها، خواندن را به بخشی از فرهنگ کودکانی تبدیل کرده که پیش از او جز کتاب های درسی ندیده اند.

خودروی شخصی اش کتابخانه سیار اوست و در آرزوی ایجاد یک کتابخانه تخصصی کودک در کشور است.

او توانسته نور را بر اطراف خود بتاباند و کرده کاری را که می توانسته، برای دانایی بیشتر کودکان سرزمینش. جز این چه چیز بر گرده انسان است به راستی؟

همکاران گروه رسانه ای بسپار ضمن قدر دانستن فعالیت های فردی اسماعیل آذری نژاد، در آستانه نوروزی دیگر با هدیه 20000000 ریال از او خواستند که این رسانه را نیز در خرید کتاب و هر حرکت فرهنگی دیگری برای کودکان کم بضاعت مالی، سهیم کند.

امیدوار هستیم خوانندگان این رسانه هم، در صورت تمایل و علاقمندی به هر شکل با دوستانی چون آقای آذری نژاد همراهی و دست کم بار مالی این فعالیت ها را سبک تر کنند.

اسماعیل آذری نژاد علاوه بر تحصیلات حوزوی، لیسانس جامعه شناسی و فوق لیسانس عرفان دارد. گامهایش راسخ.

 

 

می توانید داستان های او را در اینستاگرام @smaeel_azari96 و توییتر ​@smaeel_azari دنبال کنید.
 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا