اخبار

بطری های دوباره متولد شده/ بسته بندی های نستله، حاوی ۵۰ درصد PET بازیافتی!

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر در راستای پیوستن هرچه بیشتر به رویکرد بسته بندی های ماندگار (sustainable packaging) شرکت Nestlé Waters در آمریکای شمالی ۵۰ درصد از مواد تشکیل شده ی هر بطری را به استفاده از PET بازیافتی اختصاص خواهد داد.

این بطری ها که بطری های تازه متولد شده نامیده می شوند تحت سه نام تجاری مختلف مربوط به نستله با نام های Arrowhead، Deer Park و remium water brand Resource به فروش رسیده و به صورت واضح روی بسته بندی ها میزان بازیافتی بودن آن ها مشخص است. هدف از این مساله یاداور شدن مدام به مشتریان مبنی بر استفاده از محصولات بازیافتی می باشد.

طبق اطلاعات منتشر شده بیشتر مواد بازیافتی این شرکت از CarbonLite Industries LLC تامین می شود. این بطری های تولیدی هیچگونه تفاوت ظاهری با بطری هایی که ۱۰۰ درصد از PET نو تولید می شوند نداشته، استاندارهای FDA را دارا بوده و از لحاظ عملکردی نیز کاملا یکسان است. نستله طی یک برنامه ی طولانی مدت در نظر دارد تمامی مواد مصرفی در بطری ها را از مواد بازیافتی تامین کند.

در حال حاضر در کالیفرنیای آمریکا ۷۰ درصد بطری های نوشیدنی مصرف شده جمع اوری شده و تحت بازیافت قرار می گیرد. بیش از ۲۰۰ میلیون پوند PET مصرف شده هر ساله توسط شرکت های آمریکایی فرایند می شود. انتظار می رود این ظرفیت به بیش از ۳۰۰ میلیون پوند برسد.

شرکت نستله برای اولین بار در سال ۱۹۹۴ تحقیق در مورد بسته بندی های دوستدار محیط زیست را اغاز کرد. در حال حاضر پس از گذشت ۲۴ سال، ۵۰ درصد بطری های تولیدی این شرکت بازیافتی خواهد بود. این شرکت از سال ۲۰۰۳ به تنهایی توانسته بالغ بر 3/3 میلیارد پوند پلاستیک را از طریق بسته بندی های بازیافتی خود ذخیره کند. علاوه بر ذخیره ی موادی، انرژی تولید نیز برای بطری های شرکت نستله حاوی ۵۰ درصد مواد بازیافتی تا ۱۵ درصد کمتر اندازه گیری شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا