اخبار

بله ما از این فرصت استفاده می‌کنیم! نقش پلاستیک ها در مقابله با همه گیری جهانی Covid-19 فرصتی بزرگ برای طرح استدلال درباره استفاده از پلاستیک ها در برابر تقاضای پوپولیستی برای حذف آنهاست!

بسپار/ ایران پلیمر همان طور که شهرها و ایالت‌های امریکا در حال تصمیم‌گیری پیرامون امنیت استفاده از پلاستیک‌های یک‌بارمصرف یا کیف‌های چندبارمصرف در دوره شیوع کرونا و همچنین تصمیم به ممنوع کردن یا نکردن این پلاستیک‌ها هستند، صنعت پلاستیک به ترویج مزایای استفاده از پلاستیک در طیف گسترده‌ای از کاربردها ادامه می‌دهد. این مزایا شامل همان مواردی می‌شود که سبب شده بود پلاستیک‌ها از ابتدا منحصر به فرد باشند: امنیت مصرف کنندگان، بهبود طول عمر مواد غذایی (و تولید کمتر ضایعات غذا) و بهداشت که تنها تعداد محدودی از مزایای پلاستیک‌ها هستند.

 

Mara Hancker مدیر اجرایی انجمن پلاستیک، بسته‌بندی و فیلم‌های پلاستیکی آلمان در یک مصاحبه گفته است: «متاسفانه هیچ کس نمی‌خواهد درباره منافع زیست‌محیطی پلاستیک‌ها بشنود و تقاضای پوپولیستی حذف پلاستیک‌ها امکان بیان بسیاری از استدلال‌های مبتنی بر حقایق را از بین می‌برد؛ این تا زمانی بود که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد و سبب شد دنیا تقریبا در همه حوزه‌های زندگی تغییر کند. به یک باره مردم نگران حفظ زنجیره تامین شدند و دیدگاه مصرف‌کنندگان نسبت به بسته‌بندی در حال تغییر از یک دیدگاه صرفا ایدئولوژیک درباره پلاستیک‌ها است. ممکن است منتقدین اظهار کنند که صنعت پلاستیک صرفا در نظر دارد از این فرصت استفاده کند، اما پاسخ صنعت به این ادعا شفاف است: بله ما از این فرصت استفاده می‌کنیم. چرا که ما یک فرصت بسیار عظیم برای طرح استدلال پیرامون استفاده از محصولاتمان در برابر تقاضای پوپولیستی برای حذف پلاستیک‌ها یافته‌ایم که می‌توانیم بر مبنای آن تصمیم‌های پایدار برای جلوگیری از تغییرات اقلیم بدون حذف پلاستیک‌ها بگیریم.»

 

 

بنا به ادعای این گزارش به صورت کلی تامین کیف‌های چندبارمصرف تا 125% نسبت به سال گذشته و 87% به صورت میانگین نسبت فصل گذشته افزایش داشته است. تامین مواد اولیه برای کیف‌های تولیدشده با مواد زیست‌تخریب‌پذیر تا 52% در سال گذشته و 44% در فصل آخر سال 2019 افزایش داشته است. مواد اولیه تولید کیف‌های پنبه‌ای تا 70% در طول سال 2019 و 25% در فصل آخر سال 2019 افزایش داشته است. مواد اولیه تولید کیسه‌های نایلونی تا 62% نسبت به سال گذشته و 155% در طول فصل آخر سال 2019 افزایش داشته است.

به گفته این گزارش «پنبه و پلاستیک های زیست تخریب پذیر هر دو به عنوان جایگزین‌های نوظهور برای پلاستیک‌های خرید استاندارد در حال مطرح شدن هستند. با این حال انتظار نمی‌رود که این مسئله منجر به کاهش در عرضه مواد اولیه تولید کیسه‌های پلاستیکی شود که همچنان 90% مصرف را شامل می‌شود. بنابراین انتظار می‌رود علی‌رغم اینکه مصرف‌کنندگان به دنبال کیسه‌های تولید شده با مواد دیگر هستند، اعداد و ارقام برای کیسه‌های پلاستیکی به همان اندازه باقی بماند.»

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا