اخبار

بهبود فرآیندپذیری پلی استایرن منبسط شده با استرهای گلیسرول

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، پلی استایرن منبسط شده یا EPS کاربردهای بسیار گسترده ای را از تجهیزات الکتریکی گرفته تا بسته بندی و عایق کاری ساختمان ها داراست. ارزش EPS جهانی تا سال 2020 به 17/7 میلیارد دلار و یا 14 میلیارد یورو خواهد رسید. دلیل مصرف گسترده ی این محصول مقاومت خوب آن در برابر آب، سفتی و وزن نسبتا کم آن شناخته می شود.

بزرگترین بازار مصرف این ماده منطقه ی آسیا اقیانوسیه شناخته شده است. اگرچه انتظار می رود منطقه ی خاورمیانه بیشترین رشد مصرف را برای آن دارا باشد. عمده ی مصرف این ماده نیز در کاربردهای عایق کاری ساختمان ها شناخته شده است.

با توجه به کاربردهای این ماده، سازندگان انتظار دارند که پس از ساخت این محصول چگالی اندکی را دارا بوده، ساختار فوم یکنواختی داشته باشد، دارای استحکام مکانیکی مناسب بوده و در دماهای بالا جذب آبی توسط بسترهای فوم صورت نگیرد.

به منظور رسیدن به عملکردهای مورد نیاز در ساخت فوم های EPS در یک زمان و قیمت قابل قبول، سازندگان همواره به دنبال دوره ی سریع ساخت، چرخه ی زمانی قالب گیری سریع و رهایش آسان از قالب برای چنین موادی می باشند.

معمولا برای رسیدن به چنین هدفی، کمک فرآیندها مورد استفاده قرار می گیرند. شرکت Corbion برای اولین بار در نمایشگاه Arabplast شرکت کرد تا مشتری های بالقوه ی این افزودنی ها را شناسایی کند. این شرکت تولیدکننده ی استرهای گلیسرول به عنوان عواملی ضد الکتریسیته ی ساکن می باشد. این افزودنی ها هرگونه چسبندگی را در این محصولات از بین می برند. شیمی سطح را بهبود می بخشند و در نهایت هم راه حل های قابل قبولی را در فرآیند انبساط ایجاد می نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا