اخبار

بهره‌برداری از ظرفیت بخش خصوصی برای توانمندسازی مددجویان بهزیستی

بسپار/ ایران پلیمر با هماهنگی و همراهی مدیر امور تشکل‌ها و مسئولیت‌اجتماعی اتاق تهران و همچنین هرویک یاریجانیان، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، مقرر شد که مددجویان موسسه خیریه بادبادک سبز بتوانند از ظرفیت اشتغال واحدهای تولیدی مستقر در منطقه رودهن بهره‌مند شوند.

پیرو تفاهم‌نامه همکاری اتاق بازرگانی تهران و اداره کل بهزیستی استان تهران و در راستای فعال‌سازی و بهره‌برداری از ظرفیت­های بخش خصوصی در حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی، نشستی با حضور مدیر امور تشکل‌ها و مسئول بخش مسئولیت اجتماعی اتاق تهران و یک عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، مدیرکل سازمان بهزیستی استان تهران رئیس انجمن سازندگان خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین و مسئولان خیریه بادبادک سبز، در محل استقرار این خیریه در رودهن برگزار شد.

 خیریه بادبادک سبز در سال 98 پس از اخذ مجوزهای رسمی در سازمان بهزیستی استان تهران تاسیس و تاکنون فعالیت‌های ارزنده‌ای در راستای تربیت، رشد و حمایت از دختران 12 تا 18 سال (بی‌سرپرست و بد سرپرست) داشته است.

در ابتدا مدیرعامل این مرکز خیریه، گزارشی از اهداف و اقدامات مرکز مذکور ارائه کرد و سپس مسائل و چالش‌های مددجویان مستقر در این خیریه اعم از اشتغال، مهارت آموزی، شرایط مستقل شدن و … مورد بحث و بررسی قرار گرفت و راهکارهایی در جهت حل این مسایل مطرح شد.

در ادامه، غلامرضا ملکی، مدیر امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق تهران با یادآوری مصادیق مشارکت بخش‌خصوصی در کاهش آسیب‌های اجتماعی توضیح داد که چنانچه واحدهای تولیدی و صنعتی بتوانند به مهارت‌آموزی و اشتغال­زایی در مناطق کم­برخوردار به عنوان مسئولیت اجتماعی خود توجه داشته باشند، شاهد اشتغال پایدار، رونق تولید و کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

در ادامه این جلسه پس از تبادل‌نظر طرفین درباره نحوه کمک‌رسانی به خیریه بادبادک سبز مقرر شد، از ظرفیت واحدهای صنعتی مستقر در منطقه، جهت مهارت­آموزی و ایجاد اشتغال مبتنی بر پتانسیل­های انسانی بهره‌برداری صورت گیرد. بر همین اساس با هماهنگی و همراهی «هرویک یاریجانیان» عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، بازدیدی از کارخانه کوشا پلاستیک واقع در شهرک صنعتی خرمدشت صورت پذیرفت و در جریان بازدید از این واحد تولیدی که در زمینه تولید ظروف یکبار مصرف فعالیت دارد، مقدماتی فراهم شد تا افراد واجد شرایط که از طریق موسسه خیریه معرفی می­شوند امکان استخدام در مجموعه کوشا پلاستیک را داشته باشند.

در همین رابطه، علی حیدری، مدیرعامل این واحد صنعتی نیز ضمن استقبال از پیشنهاد اتاق تهران در خصوص بهره‌برداری از ظرفیت منابع انسانی محلی، مسئولیت‌پذیری اجتماعی کسب‌وکارها را یکی از شاخص­های توسعه پایدار دانست و مقرر شد این کارخانه به دلیل نزدیکی مسافت با مرکز خیریه بادبادک سبز، اقدامات مقتضی را در راستای حمایت از آموزش و اشتغال‌زایی مددجویان این مرکز خیریه به انجام برساند.

 

اتاق بازرگانی تهران 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا