اقتصاد و مدیریت

به دنبال کاری باشید که دوستش داشته باشید!

بسپار می نویسد، پيوند زدن موفق افكار، احساسات و فعاليت‌ها در قالب يك شغل، مساله اي پيچيده و دشوار است كه البته براي کسانی كه اين سلسله مطلب را مي خوانند ديگر نبايد چندان سخت باشد، چرا كه مخاطبان آموخته‌اند كارشان را به مسير دلخواه هدايت كنند. با اين همه، يافتن يك شغل ايده آل و كاملا مطابق با اميال وسليقه ما چيزي نزديك به محال است.

آنچه بايد در اين ميان به آن توجه داشت اين است كه در وهله اول بايد به آنچه دوستش داریم توجه كنیم و ميزان درآمدزايي را در مرحله بعد مورد بررسي قرار دهیم. حتي اگر فردي عاشق كار كردن در زمينه هايي چون كتاب هاي خنده دار، آموزش زبان انگليسي، كمك به كودكان، بازي هاي ويدئويي و چيزهايي از اين دست هستيد هم خواهيد توانست پس از مدتي به پول و درآمد دست يابيد و براي همه اين علاقه‌مندي‌ها هم بازار خوبي وجود دارد. جو آدس، سمبل افرادي است كه از طريق پرداختن به چنين كارهايي به درآمد افسانه‌اي دست يافت. او كسي بود كه شانس خود را در فروش دستگاه سيب زميني پوست كن جست‌وجو كرد و اتفاقا موفق هم شد، به طوري كه گفته مي‌شود او در يك روز آخر هفته 100 هزار دلار درآمد داشت. نكته جالب‌تر درباره زندگي جو اين است كه او به‌رغم ثروتمند شدن و برخورداري از يك زندگي مرفه و راحت، هيچ گاه خودش را بازنشست نكرد و همچنان به فروش دستگاه هاي سيب زميني پوست كن، ‌آن هم در كنار خيابان‌هاي نيويورك ادامه داد. چرا او باید خودش را باز نشسته كند، در حالي كه عاشق كارش است؟ او در سال 2008 در يك مصاحبه گفت: «من حتي نمي توانم تصور بازنشستگي را به مغزم وارد كنم، چرا كه بازنشستگي يعني پايان زندگي.»

او قدرت دروني‌اش را در مورد محصولي به كار گرفت كه به آن اعتقاد كامل داشت و به همين دليل موفقيت به‌طور طبيعي به سراغش آمد. او عاشق خيابان‌ها بود و رمز و رازهاي تجارت را در خيابان هاي منچستر انگليس آموخته بود. جو در ابتدا شانس خود را در زمينه فروش كتاب هاي مخصوص كودكان امتحان كرد، ‌اما اين كتاب‌ها سنگين و حجيم بودند. پس او تصميم گرفت به سراغ سيب زميني پوست كن هاي سبك وزن برود و همان جا بود كه سكوي پرتاب خود را يافت و اين در حالي بود كه حدود 59 سال سن داشت! در برخي روزها، زير باران و برف شديد تا هزار دستگاه سيب زميني پوست كن فروخت. آري، او همان زندگي خاصي را ساخت كه عاشقش بود. شما هم مي‌توانيد زندگي مورد دلخواه خود را بسازيد.براي شروع، ليستي از سرگرمي‌ ها و كارهايي كه از انجام آنها لذت مي بريد تهيه كنيد. این ليست شامل مواردي چون تماشاي تلويزيون، نويسندگي، آشپزي و چيزهايي از اين قبيل هم می‌تواند باشد.

منبع:دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا