اخبار

به کارگیری مستقیم لاستیک در کامپوزیت های حاوی الیاف و فلزات

بسپار/ ایران پلیمر در راستای افزایش نیاز به مقاومت های شیمیایی و پایداری های حرارتی موادی، شرکت آلمانی Gummiwerk Kraiburg دامنه ی محصولات خود را گسترش داده است. یکی از این محصولات حائز اهمیت پرفلورهای پایه لاستیکی یا آمیزه های FFKM است. این ماده، محصولی با فناوری بالا (High tech) محسوب شده و کاربردهای گوناگونی را داراست. این محصول قرار است دقیقا جایی که لاستیک ها محدودیت عملکرد دارند کاربرد داشته باشد. این محصولات در فناوری خلا، صنعت مواد شیمیایی، ساخت و سازهای ماشین آلاتی و صنعت مواد نیمه رسانا کاربردهای گسترده ای را دارا هستند. این مواد قادرند در بخش های نفت و گازی هم مورد استفاده قرار گیرند.

علاوه بر این، این شرکت محصولی را با نام Kraibon طراحی کرده که مخصوص تولیدات سبک وزن است. این ماده شامل لاستیک غیر شبکه ای شده بوده و می تواند در مراحل تولیدی فرآیندهای موجود مورد استفاده قرار گیرد. یکی از کاربردهای این ماده پیش آغشته سازی (Prepreg) می باشد. در این روش منسوج قبل از وارد فرآیند شدن توسط رزین آغشته سازی می شود. سپس این منسوج قادر خواهد بود به FRP به خوبی بچسبد. این منسوجات در برخی از کاربردها به فلزات نیز اتصال می یابند.

این شرکت از سال ۱۹۴۷ در صنعت تولید آمیزه های لاستیکی فعال بوده است. ولی در حال حاضر محصولی را تولید نموده که ورای تمامی لاستیک ها از جمله سیلیکون و فلوئورولاستیک ها عملکرد خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا