اخبار

بیش از ۵۸ میلیون دلار کالا از دیّر به قطر صادر شد

بسپار/ایران پلیمر ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: سال گذشته ۱۶۸ هزار و ۲۶۴ تن کالا به ارزش ۵۸ میلیون و ۵۸۷ هزار دلار از گمرک دیّر به خارج از کشور صادر شده است.

علی سلیمانی روز یکشنبه ۲۱ خرداد در حاشیه بازدید از گمرک دیر در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: عمده کالاهای صادر شده شامل کالاهای کشاورزی، مواد غذایی و صنایع معدنی بوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به این که بندر دیر در جنوب استان بوشهر پایانه اصلی صادرات غیرنفتی به کشور قطر محسوب می‌شود، تجهیز زیرساخت‌های ارتباطی و نیروی انسانی مورد نیاز در این گمرک نیز در نظر گرفته شده‌ است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر عنوان کرد: مقصد عمده کالاهای صادراتی از این گمرک، کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه قطر است.

سلیمانی ادامه داد: در کنار راه اندازی دستگاه ایکس ری کامیونی و استقرار سگ‌های مواد یاب در این گمرک توجه ویژه ای به زیرساخت‌های الکترونیکی این گمرک بر بستر فیبر نوری شده است.

وی با اشاره به حجم رو به افزایش صادرات و ترانزیت گمرکی در بندر دیر، بیان کرد: با دادن یک سری مجوزها، تجارت و بازرگانی در این بندر تسهیل و با کاهش هزینه‌ها برای صادرکنندگان و فعالان حوزه اقتصادی، زمینه برای اشتغال پایدار و ارزآوری به کشور فراهم می‌شود.

ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا