اخباراخبار ویژه

بیش از 100 رسانه داخلی و خارجی از جمله گروه رسانه ای بسپار/ ایران پلیمر در کنفرانس مطبوعاتی ChinaPlas 2023 شرکت کردند/ نمایشگاهی با بیش از 3900 مشارکت کننده در فضایی 380 هزار مترمربعی

بسپار/ ایران پلیمر در سه سال گذشته، همه گیری COVID-19 تأثیرات و فشارهای مختلفی را بر اقتصاد و صنایع جهانی وارد کرد، صنایع پلاستیک و لاستیک هم از این قاعده مستثنی نبودند. تحت تغییر سریع سیاست‌های ملی، محیط بازار و تقاضا، صنایع پلاستیک و لاستیک با تنظیم مسیر و سرعت توسعه هر از چند گاهی با وجود مشکلات به راه خود ادامه می‌دهند. این صنایع به خوبی برای فرصت‌های جدیدی آماده شده اند. در این زمینه مساعد، CHINAPLAS 2023  قرار است در 17 تا 20 آوریل 2023 (28 تا 31 فروردین 1402) در مرکز نمایشگاه و همایش‌های بین المللی شنژن در چین (SWECC) برگزار شود. پس از کاهش کنترل‌های همه گیری کرونا، این اولین رویداد در سطح جهانی برای صنعت پلاستیک و لاستیک در چین و صحنه‌ی بزرگی برای کل صنعت برای تبادل فناوری‌های پیشرفته و کشف همکاری‌های تجاری خواهد بود.

این نمایشگاه کمتر از یک ماه دیگر آغاز می‌شود. Adsale Exhibition Services Ltd.، برگزارکننده‌ی این نمایشگاه، 29 مارس (9 فروردین) یک کنفرانس مطبوعاتی بین المللی آنلاین و حضوری را در شنژن برگزار کرد. گروه رسانه ای بسپار/ ایران پلیمر به عنوان همکار رسانه ای این نمایشگاه در ایران در این کنفرانس حضور داشت.

مدیر کل نمایشگاه در این نشست گفت: در طول سال گذشته، شرایط نامشخص و غیرقابل پیش‌بینی، دشواری برگزاری نمایشگاه را افزایش داد، با این حال، امسال نمایشگاه همچنان می‌تواند با مساحت کل 380000 متر مربع و افزایش 8.6% نسبت به نمایشگاه 2021 رکورد جدیدی را از نظر مقیاس به ثبت برساند. این اولین باری است که ما از تمام 18 سالن نمایشگاه SWECC استفاده می‌کنیم. این امر دلگرم کننده است و نشان دهنده اعتماد و انتظارات بالای صنعت است. نمایشگاه با همراهی بیش از 3900 غرفه دار برجسته از سراسر جهان برگزار می‌شود. در این نمایشگاه موضوعاتی نظیر توسعه با کیفیت بالا و توسعه جدی تولید پیشرفته، تولید هوشمند و تولید سبز دنبال می‌شود.

 

غنیمت شمردن فرصت و تلاش برای تولید پیشرفته

توسعه تولید پیشرفته یک عنصر مهم در توسعه با کیفیت بالا است. CHINAPLAS 2023 با تمرکز بر توسعه پیشرفته، هوشمند و سبز، راه حل‌های نوآورانه پلاستیک و لاستیک با کیفیت بالا و همچنین رویدادهای همزمان را ارائه می‌دهد.

غرفه داران قدرتمند + فعالیت‌های سطح بالا برای صنایع پلاستیک و لاستیک سطح بالا: بیش از 3900 غرفه دار قدرتمند از چین و خارج از کشور، از جمله پیشروان صنعت مانند BASF، DuPont، LG Chem، Evonik، Mitsubishi Chemical، Polyplastics، LyondellBasell، Borouge، Clariant، Sinopec، Wanhua Chemical، CNPC، Sinochem Plastics، Kingfa، Wote، Arburg، Brückner، Engel، Chen Hsong، Haitian، Yizumi، Jwell، Borch، Shaanxi Beiren، Liansu، Tederic، و غیره، مجموعه‌ای کامل از نوآوری‌ها را به نمایش می‌گذارند. راه حل‌ها، از جمله بیش از 200 فن آوری اولین جهانی / آسیایی خواهد بود. انتظار می‌رود که بیش از 1400 تامین‌کننده مواد و 3000 مجموعه ماشین‌آلات در این صحنه حضور داشته باشند و از تولید هوشمند، کارآمد، مقرون‌به‌صرفه و کم کربن حمایت کنند.

تولد فناوری‌های پیشگامانه اغلب ناشی از پیگیری بهبود مستمر در تحقیق و توسعه و همچنین شجاعت برای نوآوری است. انجمن SciXplore، با همکاری انجمن فناوری قالب گیری پیشرفته، همزمان با نمایشگاه سمیناری را برگزار می‌کند. با موضوع “ارتباط علم بسپار با کاربردها”، دانشمندان و دانشگاهیان مشهور آکادمی علوم چین، آکادمی مهندسی چین، آکادمی علوم انجمن سلطنتی کانادا، آکادمی مهندسی کانادا، آکادمی مهندسی روسیه، و همچنین مدیران برندهای صنعت، دستاوردهای علمی، دیدگاه‌های پیشرفته و تجربیات صنعتی دست اول خود را در صنعت بسپار به اشتراک خواهند گذاشت. آن‌ها به طور مشترک ارتقاء و دگرگونی صنایع پلاستیک و لاستیک را بررسی خواهند کرد و ایده‌های جدیدی را برای آینده مطرح خواهند کرد. علاوه بر این، بیش از 30 فناوری نوآورانه در Tech Talk ارائه خواهد شد، در حالی که به اشتراک گذاری و آثار استادان طراحی در Design x Innovation برای الهام بخشیدن به ایده‌های خلاقانه شرکت کنندگان به نمایش گذاشته خواهد شد.

هوشمند و سبز کلمات کلیدی در صنایع پلاستیک و لاستیک هستند: بسیاری از شرکت‌های تولیدی خواستار بازده تولید بالا، کاهش هزینه، آلودگی کم و مصرف کم انرژی هستند. این نمایشگاه تقریباً 330 ارائه‌دهنده راه‌حل را در حوزه قالب‌گیری تزریقی و راه‌حل‌های تولید هوشمند گرد هم می‌آورد تا راه‌حل‌های تولید هوشمند پیشرفته مانند اتوماسیون و فناوری رباتیک، برای بهبود کارایی تولید و بهینه‌سازی فرآیندهای تولید و تسهیل تحول دیجیتال صنعت تولید را به نمایش بگذارد. در حوزه فناوری سه بعدی، بازدیدکنندگان می‌توانند مزایای مواد، فناوری‌ها و سخت افزارهای پیشرفته چاپ سه بعدی را در تسریع توسعه و تولید محصول و کاهش هزینه تجربه کنند. علاوه بر این، بازدیدکنندگان می‌توانند جدیدترین راه‌حل‌های پایدار همه جانبه را برای مواد، فناوری‌های فرآورش و محصولات دوست‌دار محیط‌زیست در حوزه‌های موضوعی مختلف، از جمله حوزه پلاستیک‌های بازیافتی، حوزه پلاستیک‌های زیستی، و حوزه فناوری بازیافت، و حوزه تازه‌تاسیس‌شده محصولات نوآورانه بیابند. در چهارمین دوره کنفرانس و نمایشگاه بازیافت پلاستیک و اقتصاد چرخشی CHINAPLAS X CPRJ، که یک روز قبل از CHINAPLAS 2023 برگزار خواهد شد، از مقامات ارشد دولتی و نمایندگان سازمان‌های صنعتی، برندها، تولید کنندگان ماشین آلات و تامین کنندگان مواد در سراسر جهان دعوت می‌شود  تا نظرات خود را در مورد این سیاست‌های مربوطه و روند صنعت به اشتراک بگذارند.

 

فراگیری تجارت خارجی هموار در جهان

با ارزش گذاشتن بر مزیت‌های مربوط به هزینه که در آسیای جنوب شرقی فراگیر است، بسیاری از شرکت‌های دارای برند در راه اندازی کارخانه‌هایی در منطقه برای دریافت گواهی مبدا، اجتناب از موانع تعرفه‌ای و ایجاد شبکه زنجیره تامین، سرمایه گذاری کرده اند. ماشین آلات و مواد پلاستیکی و لاستیکی از چین، با فناوری رقابتی بین المللی، دوام و پایداری فوق العاده، و مقرون به صرفه بودن بالا، توجه بازار آسیای جنوب شرقی را به خود جلب کرده است. به این ترتیب زمینه‌های مساعدی را برای دعوت از بازدیدکنندگان خارجی برای شرکت در CHINAPLAS 2023 ایجاد کرده است. پس از سه سال، خریداران خارج از کشور، به ویژه خریداران آسیای جنوب شرقی، تقاضا و اشتیاق زیادی برای یافتن تامین کنندگان و شرکا در چین پیدا کرده اند. از اوایل امسال، پیش‌ثبت‌نام از بازدیدکنندگان خارج از کشور افزایش یافته است و استقبال در سازماندهی هیئت‌ها نیز دلگرم‌کننده است. در حال حاضر بیش از 30 سازمان برون مرزی از کشورها و مناطق مختلف از جمله اندونزی، تایلند، هند، ویتنام، مالزی، میانمار، فیلیپین، کره جنوبی، پاکستان، روسیه، برزیل و غیره قصد خود را برای سازماندهی هیات‌هایی به این کشور اعلام کرده‌اند. در میان آن‌ها، انجمن‌های پلاستیک و انجمن‌های مصرف‌کننده نهایی نیز حضور دارند، یعنی فدراسیون بسته‌بندی اندونزی، انجمن صنایع پلاستیک تایلند، انجمن تولیدکنندگان قطعات خودرو تایلند (TAPMA)، فدراسیون پلاستیک هند، انجمن پلاستیک ویتنام (VPA)، انجمن صنایع الکترونیک ویتنام (VEIA). ) ، انجمن تولیدکنندگان آب معدنی مالزی، فدراسیون تولیدکنندگان مالزی (FMM)، انجمن بازیافت پلاستیک مالزی، انجمن تولیدکنندگان پلاستیک مالزی، انجمن صنعت پلاستیک فیلیپین (PPIA)، انجمن تولیدکنندگان پلاستیک پاکستان و غیره. سازمان دهنده انتظار دارد که شمار بازدیدکنندگان خارجی در CHINAPLAS 2023 به بیش از نیمی از جمعیت قبل از همه گیری کرونا باشد. اکثر شرکت کنندگان از آسیا، به ویژه جنوب شرق آسیا هستند.

بازدیدکنندگان خارج از کشور با سفارش‌ها و نیاز به منابع در حال برنامه ریزی برای سفر به شنژن در بهار امسال، فصل طلایی برای منابع و گفتگوهای تجاری هستند. Do Thuy HUONG، مدیر هیئت اجرایی انجمن صنایع الکترونیک ویتنام اظهار داشت که آن‌ها هیئت‌هایی متشکل از تولید کنندگان اصلی صنایع الکترونیک در ویتنام را برای مشارکت در CHINAPLAS اعزام خواهند کرد تا به دنبال مشارکت و فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری از هر دو کشور باشند. با توجه به مشارکت در CHINAPLAS، Sompol TANADUMRONGSAK، رئیس انجمن تولیدکنندگان قطعات خودرو تایلند، امیدوار است که آن‌ها پس از گذشت 3 یا 4 سال، فرصت‌های تجاری بین تایلند و چین ایجاد کنند. Aaron Timothy LAO، رئیس انجمن صنعت پلاستیک فیلیپین، خاطرنشان کرد که بیش از 60 عضو PPIA حضور در نمایشگاه را تایید کرده اند و آن‌ها مشتاقانه منتظر روندها و فناوری‌های جدیدی هستند که توسط غرفه داران از چین و سراسر جهان در CHINAPLAS به نمایش گذاشته می‌شود.

از یک طرف، ما شاهد بهبود تجارت خارجی هستیم. از سوی دیگر، تبادل پرسنل بین چین و کشورهای خارجی به تدریج به حالت عادی باز می‌گردد. از 6 فوریه، سفرهای مرزی بین زمین اصلی، هنگ کنگ و ماکائو به طور کامل از سر گرفته شده است. مقامات مربوطه مستقر در خارج از کشور از 15 مارس بررسی و صدور انواع مختلف ویزاهای چین از جمله ویزای مسافرتی را از سر گرفته اند. همزمان، ورود بدون ویزا به استان گوانگدونگ نیز برای خارجی‌ها در گروه‌هایی از هنگ کنگ و ماکائو از سر گرفته شده است. CHINAPLAS 2023 آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان از سراسر جهان است. این نمایشگاه همچنان شاهد حمایت غرفه داران جهانی، از جمله نه پاویون کشوری/منطقه‌ای از اتریش، فرانسه، آلمان، ایتالیا، بریتانیا، ژاپن، تایوان و غیره است. غرفه داران خارج از کشور حدود 25 درصد از تعداد کل غرفه داران را تشکیل می‌دهند.

 

همکاری با صنایع پلاستیک و لاستیک برای “آینده‌ای روشن تر و مشترک، با پشتیبانی از نوآوری”

در این کنفرانس، رهبران برگزارکننده و دست اندرکاران نمایشگاه، دیدگاه‌های خود را در مورد وضعیت فعلی صنعت پلاستیک از دیدگاه‌های مختلف به اشتراک گذاشتند و پیش بینی‌ها و پیشنهاداتی را ارائه کردند. در سال 2022، کل تولید محصولات پلاستیکی در چین 77.716 میلیون تن بود که نسبت به سال گذشته 4.3 درصد کاهش داشت. درآمد و سود صنعت ماشین آلات پلاستیک چین نسبت به سال قبل به ترتیب ۷ و ۱۱ درصد کاهش داشته است. حاشیه سود 10 درصدی نیز باقی ماند که بالاتر از حاشیه سود کلی صنعت ماشین آلات با مقدار 6 درصد در مدت مشابه بود. از آغاز سال 2023، اقتصاد چین به روندی با ثبات و صعودی دست یافته است و همه‌ی بخش‌ها شروع به تلاش برای توسعه اقتصادی کرده اند. صنعت پلاستیک به‌عنوان ستون اصلی صنعت در تولید، در آستانه‌ی پذیرش موج جدیدی از فرصت‌های توسعه است.

بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، آقای Zhanjie WANG، رئیس انجمن صنایع پلاستیک چین اعلام کرد: دولت به شدت سیاست‌های مختلفی را برای تشویق و حمایت از صنعت معرفی کرده است که برای توسعه آن مفید است. من به صنعت توصیه کرده‌ام که کارایی، وزن کم، مشخصات، مسائل زیست‌محیطی و هوشمند کردن را جدی بگیرند تا ساختمان سیستم استانداردسازی را تقویت کنند؛ و کار سبز و پایدار را ترویج کنند. خانم دانگ پینگ SU، معاون اجرایی انجمن صنعت ماشین‌آلات پلاستیک چین، به چشم‌اندازهای گسترده‌ای را در صنعت خودروهای انرژی جدید و صنعت سلامت شامل فرصت‌ها و همچنین فرصت خوبی برای صنعت ماشین‌آلات پلاستیکی چین برای «جهانی شدن» اشاره کرد. وی افزود که سرمایه‌گذاری‌های کلیدی و پروژه‌های مهندسی بزرگ به‌طور متوالی راه‌اندازی شده‌اند که به ایجاد فرصت‌های کاری قابل‌توجه کمک می‌کند و پشتیبانی قوی برای رشد پایدار صنعت در سمت بازار فراهم می‌کند. آقای An FU، رئیس انجمن صنعت پلاستیک گوانگدونگ اشاره کرد که توسعه با کیفیت بالا در صنعت فرآورش پلاستیک گوانگدونگ با این واقعیت منعکس شده است که با نرخ رشد بالاتر از تولید و فروش سود کل به طور قابل توجهی افزایش یافته است. درآمد تولید خودرو در گوانگدونگ در سال 2022 معادل 22 درصد افزایش یافت که بالاترین رشد در سال‌های اخیر است. تقاضا در صنایع کاربرد پلاستیک با کارایی بالا در گوانگدونگ پشتیبانی قابل توجهی را برای توسعه با کیفیت بالا در صنعت پلاستیک فراهم می‌کند.

امسال، «گزارش کار دولت» هدفی را برای رشد مورد انتظار تولید ناخالص داخلی (GDP) چین در حدود 5 درصد در سال 2023، با تمرکز بر گسترش تقاضای داخلی، تسریع ساخت یک سیستم صنعتی مدرن، تقویت حمایت از نوآوری علمی و فناوری برای توسعه صنعتی، ترویج صرفه جویی در انرژی، کاهش کربن و کاهش آلودگی در حوزه‌های کلیدی، و پیگیری سریع نوسازی جوامع قدیمی و خانه‌های فرسوده تعیین کرده است. به عقیده خانم Ada LEUNG، مدیر کل Adsale Exhibition Services Ltd.، همه این عوامل تقاضا و توسعه صنعت پلاستیک را هم در کیفیت و هم از نظر کمیت هدایت می‌کند و به بازیابی کل قسمت بالادستی و پایین دستی صنعت پلاستیک اطمینان می‌دهد.

آقای Marius BERLEMANN، مدیر عامل Messe Düsseldorf China Ltd. نیز در این کنفرانس، اخبار  هیجان انگیزی را به اشتراک گذاشت. وی اعلام کرد که دکتر استفان کلر، شهردار شهر دوسلدورف، در اولین سفر خود به چین به عنوان شهردار دوسلدورف، از نمایشگاه CHINAPLAS 2023 بازدید خواهد کرد که به وضوح نشان می‌دهد که چقدر این نمایشگاه ارزشمند و مهم است و به طور کلی روابط با چین و به سمت چین برای آن‌ها اهمیت دارد. از زمانی که Messe Düsseldorf China Ltd یک مشارکت راهبردی با Adsale در سال 2005 ایجاد کرد، به یکی از سازمان دهندگان CHINAPLAS تبدیل شد. Messe Düsseldorf یک شرکت عمومی است و تا حد زیادی متعلق به شهر دوسلدورف است. شهردار دوسلدورف همچنین رئیس هیئت نظارت Messe Düsseldorf است.

بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، با بازگشت بهار، چین مملو از سرزندگی شده است. در این بین صنعت نمایشگاهی نقش مهمی در ارتقای توسعه پایدار اقتصادی دارد. بسیاری از نمایشگاه‌ها از اوایل امسال به طور فشرده با ازدحام مردم و تدارکات پرمشغله برگزار شده است. غرفه‌داران، بازدیدکنندگان، انجمن‌ها، رسانه‌ها و دیگر متخصصان صنعت انتظارات بالای خود را از CHINAPLAS 2023 نشان داده‌اند. این نمایشگاه که در اواخر فروردین برگزار می‌شود، زمان خوبی در آغاز سال مالی جدید برای فعال‌سازی مجدد ارتباطات چهره به چهره با تامین کنندگان چینی و شرکای همکار CHINAPLAS 2023  است. این نمایشگاه به عنوان پیشروترین نمایشگاه صنعت پلاستیک و لاستیک در آسیا، از هیچ تلاشی برای استقبال از غرفه داران و بازدیدکنندگان از سراسر جهان دریغ نخواهد کرد.

ادغام برخط و برون خط به یک مدل و هنجار جدید در صنعت نمایشگاه تبدیل شده است. علاوه بر نمایشگاه‌های فیزیکی، سازمان‌دهنده CPS+ eMarketplace را راه‌اندازی کرده است، پلتفرم جهانی منبع‌یابی پلاستیک و راه‌حل‌های لاستیک که توسط CHINAPLAS پشتیبانی می‌شود، تا شرکت‌های بالادستی و پایین‌دستی در صنایع پلاستیک و لاستیک را برای برقراری ارتباط موثر  برخط و آماده شدن برای جلسات برون خط، متصل کند. خریداران پایین‌دستی می‌توانند به سادگی با کلیک کردن روی ماوس، تامین‌کنندگان فناوری پلاستیک و لاستیک را از سراسر جهان پیدا کنند و مشکلات تهیه و تولید خود را در هر زمان و هر مکان حل کنند.

 

بر روی سایت نمایشگاه ChinaPlas 2023 نام تنها یک شرکت پتروشیمی ایرانی (پتروشیمی امیرکبیر) در سالن 17Q07 دیده می شود. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا