اخبار

بیوک صحاف امین، رییس هیات مدیره انجمن ملی پلیمر ایران: ایران پلاست فرصتی برای صادرات محصولات به کشورهای همسایه است

بسپار/ ایران پلیمر بیوک صحاف امین، رییس هیات مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر و پلاستیک ، به بهانه برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست که 31 شهریور لغایت 3 مهر ماه برگزار می شود، در گفتگو با ستاد خبری این نمایشگاه نقطه نظرات خود را در خصوص ایران پلاست بیان کرد.
 

صحاف امین: بعد از گذشت دو سال از انتصاب هیات مدیره‌ جدید، بیشتر فعالیت‌های ما به برطرف کردن مشکلات تامین مواد اولیه برای تولیدکنندگان اختصاص داشته که نتیجه‌ی همکاری مجتمع های پتروشیمی و کارگروه تنظیم‌بازار با نمایندگان انجمن بوده است. نشستی که هر 15 روز یکبار با حضور نمایندگان شرکت‌های مختلف و پتروشیمی‌ها برگزار و تصمیماتی درباره‌ی عرضه و قیمت گذاری مواد‌اولیه گرفته می‌شود.هماهنگی‌های لازم بین تولیدکنندگان و پتروشیمی‌ها توسط ما صورت می‌گیرد و در واقع ما نیاز واحد‌های تولیدی را منعکس و تلاش می‌کنیم که حافظ منافع این شرکت‌ها باشیم. همچنین همکاری‌هایی در جهت بومی سازی گریدهای وارداتی با پتروشیمی ها داشته ایم. مضاف بر این که رسیدگی به مشکلات بیمه، مالیات و مشکلاتی که به دلیل تصمیمات نسنجیده در رده‌های بالادستی برای تولیدکنندگان ایجاد می‌شود (مانند تصمیماتی که به یکباره برای واردات یا صادرات اخذ می‌شود) در بخش اجرایی انجمن پیگیری می شود. همکاری‌هایی نیز با اداره استاندارد برای تدوین استاندارد‌های لازم در حوزه پلاستیک ها داشته‌ایم.
 

-در سیزدهمین دوره نمایشگاه ایران پلاست تعامل انجمن ملی و برگزارکننده چگونه بوده و چه نتایجی حاصل شده است؟
از دو ماه پیش جلساتی با مسوولین برگزاری نمایشگاه داشتیم و مشکلاتی که واحد‌ها و زیر مجموعه‌های ما برای گرفتن غرفه،قیمت‌گذاری آن و سایر مسایل داشتند را بازتاب و برای رفع آنها  تلاش کردیم.

 

-فکر می کنید نمایشگاه های تخصصی در تولید و صادرات کشور چه اثری می‌توانند داشته باشند؟
نمایشگاه‌های پلاستیک در تمام دنیا بیشتر روی ماشین آلات و مواد اولیه متمرکز است، اما در ایران به دلیل نوپا بودن، صنایع تکمیلی(تولید کنندگان محصولات پلاستیکی) هم حضور دارند که البته امر مثبتی است چرا که بسیاری از کشو‌های همسایه‌ی ما مانند عراق، افغانستان و حتی سوریه و کشور‌های آسیای میانه به دنبال محصولات تکمیلی هستند.بازار‌های صادراتی با توجه به شرایط رکود حاکم بر کشور برای شرکت‌ها حایز اهمیتاست و به همین خاطر فضای زیادی به این صنایع در نمایشگاه اختصاص داده شده است.

 

-بعد از گذشت 13 دوره، ایران پلاست چه دستاوردهایی برای صنعت پلیمر کشور داشته است؟
وجود نمایشگاه ایران پلاست به دلیل ظرفیت‌های رو به رشد پتروشیمی‌ها و معرفی هر چه بیشتر محصولات آنان به بازارهای جهانی از ملزومات صنعت پلیمر کشور به حساب می‌آید.خصوصا که تولیدات این واحد‌های صنعتی بسیار بیشتر از مصرف داخلی است.

 

-آیا امروز تشکل ها قوی و اثر گذارند؟
در مقایسه با سالیان گذشته شرایط به مراتب بهتر شده است. چرا که ما می‌توانیم از طریق تشکل‌ها با مقامات بلند پایه مذاکره کرده و درخواست‌های خود را مطرح کنیم. در همین راستا جلسات مختلفی تشکیل می‌شود و ما می توانیم به راحتی مشکلات و نقطه نظرات خود را منعکس کنیم.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا