اخبار

تاثیر محدودیت اینترنت و فیلترینگ بر مراودات تجاری خارجی حالا با عراق

بسپار/ایران پلیمر رییس اتاق بازرگانی اهواز با تاکید بر حل مشکلات بانکی و ارزی به منظور ارتقا روابط تجاری و اقتصادی ایران و عراق گفت: کاهش محدودیت‌های اینترنت می‌تواند به بهبود روابط تجار و ارتقای سطح این روابط به منظور حضور هرچه بیشتر در بازارهای این کشور کمک کند.

شهلا عموری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: افزایش حجم مبادلات تجاری با کشورهای همسایه به ویژه عراق نیازمند تسهیل فرآیندهای تجاری است و در این زمینه باید روش‌های جدیدی را در دیپلماسی اقتصادی به کار بگیریم.

وی با تاکید بر حل مشکلات بانکی و ارزی به منظور ارتقای روابط تجاری و اقتصادی ایران و عراق افزود: همچنان مهمترین مانع میان تجار دو کشور، مشکلات مالی و بانکی است که باید هر چه زودتر حل شود.

رییس اتاق بازرگانی اهواز گفت: همچنین کاهش محدودیت‌های اینترنت می‌تواند به بهبود روابط تجار و ارتقای سطح این روابط به منظور حضور هرچه بیشتر در بازاراهای این کشور کمک کند.

عموری ادامه داد: اعمال محدودیت اینترنت و فیلترینگ تاثیر منفی بر مراودات با تجار خارجی داشته است و به نوعی باید گفت که در حال حاضر این مساله نیز به عنوان مانع جدیدی در مسیر مراودات تجاری خارجی مطرح است که باید هرچه سریعتر در خصوص حل و فصل این مساله نیز تصمیم‌گیری شود.

وی تصریح کرد: شناخت فعالان بخش خصوصی دو کشور از توانمندی‌های صنعتی و اقتصادی، چشم‌اندازی است که می‌تواند تحقق اهداف مورد نظر دو کشور را در بحث ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی فراهم کند.

رییس اتاق بازرگانی اهواز گفت: اتاق بازرگانی اهواز برای احیای تجارت پر رونق با کشور عراق برنامه ‌ریزی‌های خوبی انجام داده است تا بتوانیم شاهد ارتقای مبادلات تجاری با این کشور باشیم زیرا این مساله یکی از مطالبات جدی بخش خصوصی است.

ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا