اخبار

تاسیس کارخانه تولید نانولوله‌کربنی در صربستان

بسپار/ ایران پلیمر با هدف توسعه و تامین نیاز بازار نانولوله‌کربنی، شرکت OCSIAL کارخانه‌ای در صربستان راه‌اندازی می‌کند که ظرفیت اولیه آن ۶۰ تُن در سال خواهد بود.

شرکت OCSIAL، بزرگترین تولیدکننده نانولوله‌های کربنی تک‌جداره در جهان مجوز ساخت و ساز تأسیسات تولید نانولوله‌کربنی را در نزدیکی بلگراد در صربستان دریافت کرده است. کارخانه جدید این شرکت سنتز نانولوله را در سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد کرد و ظرفیت اولیه سالانه ۶۰ تن نانولوله کربنی را خواهد داشت. طی دو سال آینده ظرفیت این کارخانه به ۱۲۰ تن در سال افزایش می‌یابد.

گرگوری گورویچ، معاون ارشد گروه OCSIAL گفت: «این پروژه تامین نانولوله و کاهش هزینه‌های زنجیره تأمین را تسهیل می‌کند. نانولوله‌ها و مشتقات نانولوله‌های کربنی به مشتریان ما در اروپای مرکزی و غربی، آمریکای شمالی و آسیا خواهد رسید.»

علاوه بر سنتز نانولوله، این کارخانه سوسپانسیون نانولوله‌کربنی را برای تولیدکنندگان باتری لیتیوم یون در اروپا، آمریکا و آسیا تولید می‌کند. این شرکت به دنبال تامین نیاز صنعت باتری خودرو است تا نیاز بیش از یک میلیون خودرو برقی با ظرفیت متوسط باتری ۷۵ کیلووات ساعت در هر خودرو را تامین نماید.

نانولوله‌های OCSIAL شبکه‌های الکتریکی طولانی و قوی را بین ذرات مواد فعال ایجاد می‌کنند، ویژگی‌های کلیدی باتری از جمله طول عمر بالا و بهبود انسجام بین ذرات ماده باتری فعال را موجب شده است. نانولوله‌های کربنی مسیر را برای فن‌آوری‌های جدید باتری باز می‌کند و باتری‌هایی حاوی سیلیکون بالا، کاتدهای ضخیم LFP، آندهای گرافیتی با شارژ سریع و موارد دیگر را باز می‌کنند. آنها می‌توانند در هر دو فن‌آوری باتری معمولی و نوظهور مانند فرآیند پوشش‌دهی الکترود باتری خشک و باتری‌های حالت جامد استفاده شوند.

در حال حاضر، Ocsial دارای سیستم تولید گسترده‌ای از محصولات مبتنی بر نانولوله در مناطق با بالاترین تقاضای بازار مانند چین، ژاپن، سریلانکا، برزیل و مالزی است. کارخانه نانولوله‌کربنی صربستان با مرکز تحقیق و توسعه این شرکت و تأسیسات سنتز نانولوله کربنی در لوکزامبورگ فعالیت خواهد کرد. در کنار هم، این پروژه‌ها به طور قابل توجهی ثبات زنجیره تأمین OCSIAL را تقویت می‌کنند و راندمان را افزایش می‌دهد.

پایگاه خبری فناوری نانو ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا