اخبار

تاکید وزیر نفت بر ضرورت تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی

بسپار/ایران پلیمر وزیر نفت گفت: وزارت نفت حاضر است توسعه میدان‌های نفت و گاز کشور را از صفر تا صد به مجموعه هلدینگ‌ها و پتروشیمی‌های توانمند کشور بسپارد و پتروشیمی ها می‌توانند افزون بر اینکه خوراک خود را تأمین می‌کنند، در توسعه زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی نیز گام‌ بردارند.

به گزارش نیپنا جواد اوجی وزیر نفت (پنجشنبه، ۱۲ اسفندماه) در نود و یکمین نشست شورای راهبری شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با تأکید بر اینکه وزارت نفت حاضر است توسعه میدان‌های نفت و گاز کشور را از صفر تا صد به مجموعه هلدینگ‌ها و پتروشیمی‌های توانمند کشور بسپارد، اظهار کرد: شرکت‌های پتروشیمی می‌توانند با توسعه این‌گونه پروژه‌ها، افزون بر اینکه خوراک مورد نیاز خود را تأمین می‌کنند، در توسعه زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی نیز گام‌های مؤثری بردارند.

وزیر نفت تأکید کرد: مجموعه هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی کشور امروز وارد پروژه‌های توسعه بخش‌های بالادستی کشور شده‌اند و ما خوشحال هستیم که می‌توانیم از توان مالی این مجموعه‌ها برای تأمین خوراک مستمر خودشان بهره ببریم.

اوجی با بیان اینکه امروز شاهد امضای قرارداد در زمینه جمع‌آوری گازهای همراه نفت بودیم، افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته امیدواریم تا پایان عمر دولت سیزدهم تکلیف پروژه‌های جمع‌آوری گازهای همراه نفت در این صنعت مشخص شود و شاهد تأمین خوراک مایع شرکت‌های پتروشیمی باشیم.

وی درباره قیمت خوراک گاز شرکت‌های پتروشیمی بیان کرد: امسال با توجه به افزایش قیمت گاز در جهان، سقف ۵ هزار تومانی برای واحدهای پتروشیمی در نظر گرفته شد ، درحالی که با توجه به تحولات جهانی ما هم اکنون شاهد افزایش قیمت گاز در بازارهای مختلف گاز هستیم.

وزیر نفت با بیان اینکه امیدواریم در چهار سال آینده توسعه زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی از سوی شرکت‌های فعال در این صنعت با سرعت بیشتری انجام گیرد، گفت: چتر حمایتی وزارت نفت همواره برای توسعه این صنعت، روی پتروشیمی‌ها باز است.

اوجی درباره سرمایه انسانی ارکان ثالث (پیمانکاری) صنعت نفت اظهار کرد: هم‌اکنون بیش از ۱۲۰ هزار نیروی پیمانکاری در صنعت نفت فعال هستند که مناسب است مدیران بازنگری در این قراردادها را مدنظر قرار دهند.

وی تأکید کرد: نیروهای پیمانکاری از نظر معیشتی از جمله آسیب‌پذیرترین همکاران ما هستند و ما باید بتوانیم وضع معیشتی آنها را بهبود ببخشیم.

نیپنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا