اخبار

تبدیل پلاستیک های مصرف شده به سوخت! جالب نیست؟

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر چین اخیرا نقل و انتقال پلاستیک های “آلوده” را به این کشور ممنوع کرده است. با توجه به این مساله اکنون وقت آن رسیده است که در مورد رازهای کوچک آلوده ی بازیافت کاران صحبت کنیم.

بازیافت کاران تنها پسماندهایی “پاکیزه” می خواهند. زمانی که ما به پسماند فکر می کنیم، به صورت خودکار زباله های آلوده ای به ذهن ما می رسد که آیا واقعا فاقد ارزش است؟ آیا ما با پسماند خواندن پلاستیک های مصرفی با ارزش، از ارزش آن ها نمی کاهیم؟ آیا این مساله باعث نمی شود که مردم همچنان عادت های قدیمی خود را در رفتار با دور انداختن پلاستیک ها دارا باشند؟ کسانی که پلاستیک ها را نمی شناسند درک نمی کنند که بازیافت کاران مواد اولیه ی پاکیزه برای فرآیند بازیافت نیاز دارند.

اگر با دقت به فرآیند بازیافت نگاه کنیم بازیافت کاران با استفاده از مقادیر زیادی از آب داغ و شوینده، برچسب های پلاستیک ها  هرگونه چسب و هرگونه آلودگی های موجود روی آن ها را از بین می برند. استفاده از منابع ارزشمند آبی و برقی در این فرآیند حس خوبی را به مصرف کننده منتقل نخواهد کرد.

اخیرا مقاله ای تحت عنوان “بازیافت کاران پسماندهای خود را تمیز می کنند” منتشر شده است که در آن عنوان می شود چون چینی ها از وارد کردن پلاستیک های آلوده به این کشور جلوگیری نموده اند، بازیافت کاران در تلاش بیشتری هستند تا مواد اولیه ی خود را تمیزتر کنند. بازیافت کاران وقت بیشتری را برای زدودن آلودگی از پلاستیک های ارزشمند و دسته بندی آن ها به انواع مختلف (Sorting) صرف می نمایند.

تبدیل مشکلات پلاستیکی به فرصت کار آسانی نیست. از یکی از فعالان این صنعت سوال شده است که چالش اصلی در بحث بازیافت چه می تواند باشد؟ پاسخ چنین بوده است که دانش کافی کلید اصلی در بحث بازیافت می باشد. تبدیل پلاستیک به سوخت بحث جالب توجهی است که اخیرا از دانش موجود نشات گرفته است.

یک شرکت بازیافت به نام RES Polyflow LLC قادر است سالیانه ۱۰۰۰۰۰ تن پلاستیک مخلوط را به ۱۶ میلیون بشکه دیزل و نفتا تبدیل نماید. این کار از طریق انجام فرآیند در یک رآکتور بدون حضور هوا صورت می گیرد.

تبدیل پلاستیک های مصرف شده به سوخت! جالب نیست؟ بیایید رویکردمان را عوض کنیم. پلاستیک ها اگر در مسیر درست بازیافت قرار بگیرند، نه تنها آلودگی محیط زیست را به همراه نخواهند داشت، بلکه می توانند فرصتی باشند برای تبدیل به مواد ارزشمند دیگری نظیر سوخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا