اخبار

تبریک 8 دی ماه روز صنعت پتروشیمی/ وزیر نفت: واریز ۹ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی به سامانه نیما

بسپار / ایران پلیمر به گفته وزیر نفت، از ابتدای امسال تاکنون ۹ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی به سامانه نیما واریز شده است.

جواد اوجی، وزیر نفت دیروز پس از آیین گرامیداشت روز صنعت پتروشیمی (امروز هشتم دی ماه روز صنعت پتروشیمی است) و بازدید از پژوهشگاه پلیمر شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در جمع خبرنگاران با تبریک این روز به همه فعالان حوزه پتروشیمی اظهار کرد: صنعت پتروشیمی امسال کمک شایانی به درآمد ارزی کشور داشته است به طوری‌که از ابتدای امسال تاکنون ۹ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی به سامانه نیما واریز شده است.

وزیر نفت با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای صنایع مادر و زنجیره صنایع تکمیلی گفت: در کنار طرح‌های پتروشیمی در حال اجرا و نیز طرح‌های جدید، زنجیره صنایع تکمیلی اجرا می‌شود که این همان اقتصاد مقاومتی مورد نظر است.

وی با اشاره به اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ورود مطلوبی به موضوع تکمیل زنجیره ارزش داشته است، افزود: امروز به من قول داده شد که تا پایان دولت سیزدهم در تأمین کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت پتروشیمی به همت شرکت‌های پژوهشی و دانش‌بنیان و شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی خودکفا شویم.

وزیر نفت با بیان اینکه سهم ایران از تجارت جهانی صنعت پتروشیمی به مقداری نیست که مورد رضایت ما باشد، ادامه داد: ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی‌ها در دولت، وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای صنایع مادر و زنجیره صنایع تکمیلی به‌طور حتم در کنار طرح‌های پتروشیمی در حال اجرا و نیز طرح‌های جدید، زنجیره صنایع تکمیلی نیز رقم خواهد خورد که این همان اقتصاد مقاومتی مورد نظر است.

طبق اعلام وزارت نفت، اوجی به ارزش افزوده بالا، سرمایه‌گذاری پایین و ریسک کم و فراهم بودن دانش فنی صنایع تکمیلی اشاره کرد و گفت: این نوع طرح‌ها را می‌توان در مناطق کم‌برخوردار اجرا کرد.

 

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا