اخبار

تتراپک 50 درصد انرژی خود را از منابع تجدیدپذیر تامین می کند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر دو سال پیش، شرکت تولیدکننده ی تجهیزات فرآیندی و راه حل های بسته بندی در صنعت مواد غذایی در لوزان سوییس به نام Tetrapack اعلام کرد که تولید برق از منابع تجدیدپذیر را به 20 درصد رسانده است. این شرکت اعلام کرد که تا سال 2030 این رقم را به 100 درصد خواهد رساند. در ماه جولای سال 2018 بود که این شرکت ادعا کرد 50 درصد برق خود را از منابع تجدیدپذیر تامین می نماید. با توجه به گفته ی این شرکت، تامین برق از طریق نصب سلول های خورشیدی به دست آمده است.
یکی از معایب تولید برق با استفاده از سلول های خورشیدی فصل زمستان می باشد. با توجه به اینکه فصل زمستان نور خورشید یا وجود نداشته و یا کمتر می تابد، تولید برق چالش جدی محسوب می شود. توضیح خاصی در این زمینه توسط شرکت Tetrapack داده نشده است. 
به طور کلی یک نیروگاه برای تولید 1000 مگاوات ساعت در هر سال به 2/8 هکتار زمین برای نصب صفحات خورشیدی نیاز دارد. بنابراین، برای تامین برق 1000 خانه به 32 هکتار زمین نیاز می باشد. با توجه به این مساله، Tetrapack یا هر شرکتی که تصمیم به تامین انرژی از خورشید دارد، باید تمهیداتی را در جهت ایجاد فضای مناسب برای نصب صفحات خورشیدی در نظر بگیرد. با توجه به اینکه Tetrapack واحدهای تولیدی مختلفی را در کشورهایی نظیر فنلاند، سوئد، دانمارک و آفریقای جنوبی داراست، در هریک از این کشورها زمین های با مساحت گسترده را جهت نصب صفحات خورشیدی به خود اختصاص داد است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا