اخبار

تجارت جهانی بازدارنده‌های خوردگی تا سال 2027 به 9.9 میلیارد دلار خواهد رسید

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر تجارت جهانی بازدارنده‌های خوردگی تا سال 2027 به میزان 9.9 بیلیون دلار خواهد رسید. این عدد با احتساب نرخ رشد سالیانه‌ی 3.8% که مرکز تحقیقات جهانی اعلام کرده، به دست آمده است. میزان رشد در این تجارت را می‌توان به افزایش میزان استخراج نفت و گاز و همچنین افزایش فعالیت‌های تولیدی در جهان نسبت داد.
بازدارنده‌های خوردگی در صنعت نفت و گاز و در بخش لوله‌کشی‌ها، میدان‌های نفتی و پالایشگاه‌ها که بیشتر با مشکل فرسایش مواجه هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از بازدارنده‌های خوردگی میزان فرسایش را در لوله‌ها، خطوط انتقال، خطوط جریان، چاه‌ها و خوردگی حفره‌ای را کاهش می‌دهد که نتیجه‌ی آن کاهش هزینه‌های خوردگی برای صنعت است. بنابراین کاربرد، بازدارنده‌های خوردگی هزینه‌هایی که صرف مشکل خوردگی فلزات می‌شود را کاهش خواهد داد. این موضوع مهم‌ترین عامل مصرف این محصولات در صنایع مختلف است.
صنایع مختلفی مانند نفت و گاز، تولید برق، خمیر و کاغذ، فراوری فلزات و فرایندهای شیمیایی با چالش‌های زیادی به دلیل وجود زنگ‌زدگی آهن روبرو هستند. این موضوع باعث شده است کاربران برای جلوگیری از فرسودگی ماشین‌آلات و همچنین افزایش عمر مفید آن‌ها، هزینه‌های زیادی را متقبل شوند. بعلاوه، خوردگی‌های داخلی که به علت فعالیت‌های میکروبی، وجود آب، هیدروژن سولفید و یا دی‌اکسید کربن ایجاد می‌شود، نیاز به حفاظت از تجهیزات را در شرکت‌های نفت و گاز افزایش می‌دهد. عربستان سعودی یکی از بزرگترین تولید کنندگان نفت خام در جهان است. میزان تولید ناخالص داخلی در این کشور برابر 1.8 تریلیون دلار است. حضور برخی از شرکت‌های بزرگ نفتی مانند شرکت سعودی آرام و همچنین میدان نفتی قوار در عربستان باعث شده مصرف بازدارنده‌های خوردگی در این کشور بیش از میزان پیش‌بینی شده باشد.
این محصول بیشتر برای تجهیزات نفتی به کار می‌رود و باعث ماندگاری بیشتر آن‌ها در شرایط سخت آب و هوایی خواهد شد. همچنین از این محصولات در تجهیزاتی که در تماس با آب هستند نیز استفاده می‌شود. از آن‌جایی که این فیلم‌ها سنگین بوده و خاصیت ضد آب دارند، می‌توانند به خوبی از این تجهیزات مراقبت کنند. در هر صورت انتظار می‌رود که تجارت محصولات آب‌پایه به دلیل سازگاری با محیط زیست و همچنین قوانین دولتی زیست محیطی، گسترش زیادی پیدا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا