اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ تجارت صنعت بسته بندی های منعطف به بیش از 33 میلیارد دلار در سال رسید

بسپار/ایران پلیمر گزارش سالانه ی انجمن بسته بندی منعطف بیان می کند که این نوع از بسته بندی 19% از تجارت 177 بیلیون دلاری صنعت بسته بندی در آمریکا را به خود اختصاص داده است. این اعداد در گزارش سالانه ی این انجمن منتشر شده است. این گزارش در طول سه ماهه ی اول سال 2020 و در ماه های ژانویه و اوایل مارس کامل شد. بنابراین در آن تاثیر شیوع بیماری COVID-19 بر اقتصاد جهانی درنظر گرفته نشده است.
در این گزارش جنبه های مختلف صنعتی مانند مواد و فرایندها، کاربردها، واردات و صادارات و دیگر چالش های این صنعت در نظر گرفته شده است. بسته بندی منعطف برای بسته بندی مواد غذایی و مواد دیگری مانند داروها و دیگر کاربردهای پزشکی و همچنین بسته بندی مواد، کیسه های خرید ، فیلم های جمع شونده، کیسه های زباله و کاربردهای دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.
براساس گزارش این انجمن، بسته بندی های منعطف حدود 19% از صنعت بسته بندی در آمریکا را به خود اختصاص داده اند. این صنعت، دومین تجارت بزرگ، پس از تجارت کاغذ است. این تجارت، از صنایع بطری و بسته بندی های پلاستیکی سخت نیز جلوتر است. مقاومت کششی بسته بندی های منعطف در کنار قابلیت آن در جایگزینی سایر روش های بسته بندی باعث شده است میزان رشد تجارت این نوع از بسته بندی از 17% در سال 2000 به 19% در سال 2019 برسد.
طی 20 سال گذشته این صنعت همواره در حال رشد بوده است به جز در سال 2001 به دلیل حمله ی تروریستی 11 سپتامبر و سال 2009 که رکود اقتصادی شدیدی ایجاد شد. این رشد تجاری با وجود نوآوری در محصولات و روش های فراوری بیشتر شد. همچنین نفوذ بیشتر این فناوری در حوزه های تجاری دیگر و همچنین هماهنگی آن با تغییرات فروشگاهی عوامل دیگر رشد این فناوری به شمار می رود. انجمن بسته بندی های منعطف در سال 2018-2019 افزایش رشد 2.2% را برای تجارت بسته بندی منعطف آمریکا گزارش کردند. این رشد از مقدار پیش بینی شده ی 2.3% که تا سال 2019 مورد انتظار بود کمتر است.
صنعت بسته بندی منعطف باعث اشتغال حدود 79000 نفر در آمریکا شده و برای تولید این محصولات از روش های تولید مختلف و مواد متفاوتی استفاده می شود. بیشتر، شرکت های کوچک و متوسط تولید کننده ی این نوع بسته بندی هستند و میزان فروش سالیانه ی آن ها در حدود 75 میلیون دلار تخمین زده می شود. بسته بندی های منعطف از کاغذ، پلاستیک، فیلم، فویل آلومینیوم و یا هر ترکیبی از این مواد تولید می شوند. کیسه ها، پاکت، برچسب، بسته بندی های چندلایه و رولی از جمله بسته بندی های منعطف به شمار می روند.
100 شرکت اول در تولید بسته بندی های منعطف بیش از 81% از گردش مالی این صنعت را به بزرگی 248 میلیون دلار در دست دارند. همچنین 10 شرکت اول تولید کننده ی بسته بندی منعطف حدود 59% از گردش مالی این صنعت را در دست داشته و سالانه در حدود 1.7 تا 1.8 بیلیون دلار سرمایه در گردش دارند. بیشترین تمرکز تولید کنندگان این بسته بندی ها در غرب آمریکا است. همچنین شرکت های زیادی در ناحیه ی جنوب غربی آمریکا و کالیفرنیا قرار دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا