اخباراخبار ویژه

تجارت پوشش های UVپخت تا سال 2025 به 11.4 میلیارد دلار می رسد

بسپار/ایران پلیمر انتطار می رود حجم تجارت جهانی پوشش های UVپخت از 6.5 بیلیون دلار در سال 2020 به حدود 11.4 بیلیون دلار در سال 2025 برسد. این عدد با رشد سالیانه ی 12% به دست خواهد آمد. تاکید دولت ها بر استفاده از سوخت پاک و افزایش تولید وسایل نقلیه ی برقی و سوختی از اصلی ترین دلایل رشد این تجارت به شمار می رود.

مونومرها بیشترین بخش این تجارت را، از نظر حجم مصرف، به خود اختصاص داده اند. مونومرها مواد غیرآتش گیر هستند که میزان فراریت کم و بوی ناچیزی دارند. هر ساختار مونومری می تواند تا شش گروه عاملی داشته باشد و تعداد گروه های عاملی نوع ویژگی های نهایی فرمولاسیون را تعیین می کند. مونومرها موادی با گرانروی کم هستند و بیشتر از آکریلیک اسید به همراه الکل های تک عاملی و یا چند عاملی تهیه می شوند.
امروزه به دلیل شیوع ویورس کرونا، فروش پوشش های UVپخت کاهش پیدا کرده است این کاهش به دلیل ایجاد خلل در زنجیره ی تامین و مصرف اتفاق افتاده است. این کمبود می تواند در صنایعی مانند الکتریک، پوشش های صنعتی و صنایع گرافیکی تا حد زیادی جبران شود.
بخش پوشش های چوب بزرگترین بخش مصرفی این نوع از پوشش ها به حساب می آید. امروزه این صنعت به دلیل گسترش استفاده از مبلمان و وسایل تزیینی چوبی به سرعت رو به پیشرفت است. چین بزرگترین مصرف کننده ی پوشش های چوب در جهان است. برخی کشورهای اروپایی مانند آلمان و سوئد نیز مصرف زیادی در زمینه ی پوشش های UVپخت چوب در سال 2019 داشتند.
پوشش های صنعتی نیز یکی دیگر از مصرف کنندگان پوشش های UVپخت به شمار می رود. به طور کلی پوشش های صنعتی، پوشش چوب، پوشش پلاستیک و پوشش کاغذ از اصلی ترین صنایع مصرف کننده ی فرمولاسیون های UV پخت به شمار می رود. پوشش کف پوش و پوشش دهی بر روی فلزات از دیگر کاربردهای این مواد به شمار می رود. فرمولاسیون های UV پخت به دلیل براقیت بالا، چسبندگی خوب و مقاومت در برابر سایش زیاد، در صنایع مختلف مورد توجه قرار گرفته اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا