اخبار

تجارت گمرکات مازندران با اوراسیا از مرز ۲۲۶ میلیون دلار گذشت

بسپار/ایران پلیمر سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران گفت: تجارت خارجی گمرکات مازندران به کشورهای اوراسیا در نیمه نخست سال جاری با ۶۱ درصد رشد به بیش ۲۲۶ میلیون دلار رسید.

به گزارش روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات مازندران، امیر جمشیدی سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران با اشاره به میزان صادرات قطعی به اورآسیا بیان کرد: در مدت یاد شده بالغ بر ۶۲۵ هزار تن انواع کالاهای غیر نفتی به ارزش ۳۵ میلیون و ۹۴۳ دلار به این کشور صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۶۷ و از لحاظ ارزش ۴۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران گفت: کشورهای مقصد کالاهای صادراتی گمرکات مازندران به ترتیب فدراسیون روسیه با ۲۷ میلیون و ۸۹۸ هزار دلار؛ قزاقستان با ۶ میلیون و ۸۷۵ هزار دلار، ارمنستان با۷۷۱ هزار دلار و قرقیزستان با ۴۰۰ هزار دلار بوده که کالاهای نظیر سیمان و موادمعدنی، محصولات لبنی، فرآورده های خوراکی، محصولات شیمیایی، مواد پلاستیکی، گل، کیوی و غیره به این کشور صادر شده است.

جمشیدی با اشاره به واردات ۴۰۳ هزارتن کالا از کشور اوراسیا عنوان کرد: در نیمه اول سال ۱۴۰۲ واردات گمرکات مازندران از کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ۱۹۰ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار رسیده است که از نظر وزنی و ارزشی ۴۵.۶۶ درصد رشد را نسبت به نیمه نخست سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهند.

وی افزود: کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا شامل فدراسیون روسیه با ۱۵۸ میلیون و ۴۶۳ هزار دلار، قزاقستان با ۳۱ میلیون و ۲۲۶ هزار دلار، بلاروس با ۴۶۶هزار دلار و قرقیزستان ۴۵ هزاردلار مبدا کالاهای وارداتی گمرکات مازندران بوده که عمده‌ترین کالاهای وارد شده از این کشورها غلات، روغن و دانه‌های روغنی، چوب وتخته، محصولات شیمیایی، آهن آلات و غیره بوده است.

به گفته جمشیدی، حجم تجارت خارجی گمرکات مازندران (صادرات و واردات ) با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در نیمه نخست سال جاری به یک میلیون و ۲۹ هزار تن و ارزش ۲۲۶ میلیون و ۴۳۶ هزار دلار رسیده و در مجموع از حیث وزنی و ارزشی به ترتیب ۳۵.۱۷ درصد از کل سهم تجارت خارجی گمرکات مازندران را تشکیل می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا