مقالات

تحولات دیجیتالی در صنعت پوشش و پوشرنگ

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر امروزه تحولات دیجیتالی جنبه های مختلف تجارت جهانی در تمام صنایع را تحت تاثیر خود قرار داده است. در این میان یکی از استراتژی های اتخاذ شده توسط شرکت های پوشش و پوشرنگ استفاده از نرم افزاری بر پایه ابر یا همان کلود است (فضایی که خدماتی نظیر ذخیره‌ی داده و انتقال داده را  به گونه‌ای ارائه می کند که کاربران آن از راه دور به آن ها دسترسی داشته باشند) که هر آنچه که برای شتاب بخشیدن به توسعه و تحقیقات، فروش و خدمات نیاز است را فراهم می نماید. این راه حل شامل:

  • یک دفترچه آزمایشگاهی قابل تنظیم که برای فعالیت های مرتبط با رشته شیمی طراحی شده است و در قالب یک بانک اطلاعاتی به منظور برنامه ریزی آزمایش ها، محصولات، فرمول های آزمایشی، ساختارهای شیمیایی، نتایج آزمون ها و گزارش آزمایش ها قابل جستجو است.
  • یک آزمایشگاه دیجیتالی یکپارچه که اطلاعات را به صورت خودکار از ابزار آزمایشگاهی و دیگر نرم افزارها وارد دفترچه آزمایشگاه می کند؛ بنابراین به انجام آزمایش ها توسط شرکت سرعت می بخشد، نیاز وارد کردن اطلاعات به صورت دستی را رفع و صحت مراحل انجام کار را بررسی می نماید.  
  • ابزاری برای  همکاری فروش و خدمات که با اطلاع رسانی به همه افراد از فرآیند توسعه، فروش و خدمات به تجاری سازی فرمول ها کمک می کند.

نرم افزار شیمی آلکیمی (Alchemy) تمام آنچه را که شرکت های پوشش و پوشرنگ برای داشتن یک آزمایشگاه دیجیتال نیاز دارند فراهم می کند تا با افزودن ظرفیت آزمایشگاه و شتاب بخشیدن به نوآوری ها در این زمینه به رشد فروش کمک کند. بسیاری شرکت ها استفاده از چنین نرم افزاری را اساس دگرگونی دیجیتالی خود می دانند. آن ها اکنون قادرند تمام فرمول ها و اطلاعات آزمایش های خود را به صورت دیجیتالی جمع آوری کنند و همچنین فرآیند بین آزمایشگاه ها، تیم های فروش و خدمات را خودکار نمایند. در ادامه سه مورد مطالعاتی مختص به صنعت پوشش به بحث و بررسی گذاشته شده است.

1. Chromaflo مدت زمان ارائه محصول به بازار و پاسخ دهی را سرعت می بخشد

دفتر مرکزی شرکت Chromaflo در اوهایو امریکا واقع شده و از سال 1929 به تولید و توسعه ماده رنگزا پرداخته است. بیش از 700 نفر در آن مشغول به ارائه خدمات به مشتریان در 6 قاره هستند. کیفیت، سرعت و خدمت از ارزش های بنیادی شرکت به شمار می رود. به عنوان یک پیشرو در فناوری، گروه فنی Chromaflo از نرم افزار شیمی آلکیمی برای پیگیری پروژه ها، فرمول ها، مواد، آزمایش ها و بازخوردهای مربوط به محصولات و خدمات فنی جدید استفاده می نماید.

در ماه های اول، Chromaflo با بررسی مدت زمان ارائه به بازار، بر دقت خود افزود و با سرعت دادن به فرآیند بررسی درخواست مشتریان، آن ها را تحت تاثیر قرار داد. طبق گفته های مدیر توسعه محصول Chromaflo، نرم افزار آلکیمی بسیار کارآمدتر از سامانه های  قبلی شرکت است. با توجه به اینکه پیگیری کارها آسان تر و هر مرحله کوتاه تر می گردد، بر شتاب مدت زمان ارائه به بازار افزوده می شود. دستاوردهای اصلی استفاده از نرم افزار عبارت هستند از:

 

(ادامه دارد…)

 

مترجم: مهندس رعنا رفیعی هشجین، دانشجوی دکتری مهندسی پلیمر رنگ، پژوهشگاه رنگ

 

 

 

متن کامل این مقاله را در شماره 206 دوماهنامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که در اوایل آذرماه منتشر شده است، بخوانید. 

 

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق فیدیبو قابل دسترسی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا