اخبار

تشکیل دادگاه‌های ویژه تولید در تهران

بسپار/ایران پلیمر نود و سومین جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش‌خصوصی استان تهران صبح دوشنبه 5 تیرماه، با حضور استاندار تهران، رئیس اتاق تهران و نمایندگان بخش‌خصوصی و مدیران دولتی از دستگاه‌های اجرایی در محل اتاق تهران برگزار شد.

محمدرضا صاحبی پسندیده، معاون قضایی دادگستری استان تهران، با اعلام اینکه شعبه دادگاه ویژه تولید در شهرستان رباط‌کریم افتتاح شده و شروع کار کرده‌است، خبر داد که راه‌اندازی شعب دادگاه‌های ویژه تولید در استان تهران در دستور کار دادگستری استان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه و دادگستری استان تهران برای حمایت از واحدهای تولیدی، به طور جدی وارد میدان شده و از مدتی پیش، بازدید منظم از واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی و ملاقات حضوری رئیس دادگستری استان تهران در دستورکار قرار گرفته است، گفت: یکی از چالش‌ها و مشکلات این است که نظام تولیدی و اقتصادی کشور از یک نظام حقوقی و اقتصادی هم‌سنگ با این حوزه تخصصی، برخوردار نبوده است. از این رو، شاهد این هستیم که در بسیاری از رسیدگی به پرونده‌های قضایی بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی با محکومیت مدیرعامل یک واحد تولیدی، تمامی ساز و کار آن واحد تولیدی نیز دچار ضرر و زیان می‌شود در حالی که فعالیت اقتصادی و تولیدی یک بنگاه، نباید مورد خدشه قرار گیرد.

وی در این رابطه، آمادگی دادگستری استان تهران برای تعامل و هم‌فکری با اتاق تهران برای رسیدگی دقیق به پرونده‌های حقوقی و قضایی واحدهای تولیدی را اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا