اخبار

ترخیص کالاهای وارداتی چقدر زمان می‌برد؟

بسپار به نقل از اقتصاد آنلاین می نویسد، با اعمال روش‌های جدید و نوین در روند تشریفات گمرکی طی سال گذشته، به نظر می‌رسد سرعت ترخیص کالاها از گمرک افزایش یافته است. اما با این تغییرات، برای آنکه یک کالای وارداتی ترخیص شود، چه مدت زمانی نیاز است؟


محمد لاهوتی، عضو اتاق ایران و رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با اشاره به کاهش زمان ترخیص و صادرات کالا عنوان کرد: احتمالاً روزهای نه‌چندان دور تحریم به یاد همه باقی مانده است که ضمن انبوه مشکلات موجود در زمینه واردات کالا، نقل و انتقال پول، نوسان نرخ ارز و موارد دیگر، واردات کالا به کشور نیز با تاخیر فراوان و بعضاً تا چندده‌روز صورت می‌گرفت که نتیجه آن نهایتاً در هزینه کالای وارداتی و بازارها منعکس می‌شد.



وی اضافه کرد: یکی از نخستین اقدامات دولت یازدهم، بهبود نسبی این وضعیت نابسامان بود که در ادامه مسیر زمان ترخیص کالا کاهش یافت که هم‌اکنون میانگین آن به کمتر از یک هفته و حتی چند روز نیز رسیده است.



لاهوتی درباره عملکرد گمرک ایران تصریح کرد: با مجموع اقدامات صورت‌گرفته طی دوران اخیر، امروزه گمرک یکی از سازمان‌های مهم و با تاثیر مثبت در امر تجارت خارجی کشور به شمار می‌رود که فعالان اقتصادی کمترین مشکلات را با آن دارند و این امر به ویژه در حوزه صادرات کاملاً مشهود به نظر می‌آید. خوشبختانه گمرک توانسته است با در پیش گرفتن رویکرد تعامل سازنده با تشکل‌های اقتصادی و از جمله اتاق‌های بازرگانی، رفع موانع کسب و کار و تسهیل در امور صادرات و واردات کشور را به خوبی در دستور کار قرار دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا