اخبار

ترسیم آینده پیش‌ِ روی صنعت نفت متناسب با نیازهای فناورانه

بسپار/ ایران پلیمر وزیر نفت گفت: برگزاری دومین رویداد «پتروتِک» در هفته پژوهش فرصتی مناسب برای بحث و تبادل‌نظر ارکان زیست‌بوم نوآوری و فناوری وزارت نفت و فعالان این حوزه در شبکه دانش‌بنیانی برای کمک به ترسیم آینده پیش رو و شکل‌دهی آن متناسب با نیازهای حال و آینده است.

عظیم کلانتری، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت  در دومین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری و افزایش تولید دانش‌بنیان در زنجیره ارزش صنعت نفت (پتروتِک)، پیام جواد اوجی خطاب به این رویداد علمی را قرائت کرد. متن پیام وزیر نفت به شرح زیر است:

«در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی مبنی بر رشد تولید در بستر اقتصاد دانش‌بنیان، حمایت از گسترش پژوهش، توسعه فناوری و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان در زنجیره ارزش صنعت نفت رویکرد اولویت‌دار وزارت نفت دولت سیزدهم بوده که با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت.
عملکرد وزارت نفت در پشتیبانی از بومی‌سازی تجهیزات، دانش‌های فنی، محصولات و تولیدات ساخت بار اول و کسب رتبه اول حمایتی در این زمینه برای دومین سال پیاپی بیانگر تلاش شبانه‌روزی، نوآوری‌ها و ابتکارات عملیاتی همه کارکنان خدوم صنعت نفت و ارکان زیست‌بوم نوآوری و فناوری مرتبط با این صنعت جهت کاهش وابستگی‌ها، کاهش خام‌فروشی و ارزش‌آفرینی برای ایران اسلامی در شرایط تحریم‌های ظالمانه است.

برنامه‌های مرتبط با افزایش تولید پایدار نفت و گاز، صدور خدمات فنی – مهندسی و محصولات دانش‌بنیان، ارتقا و کیفی‌سازی فناورانه محصولات پالایشگاهی، توسعه فناوری‌های زنجیره پایین‌دست صنعت پتروشیمی، تسهیل حضور شرکت‌های توانمند ایرانی در پروژه‌های فراسرزمینی، تسهیل شرایط حمایتی از ریسک‌های مرتبط با توسعه و نفوذ فناوری‌های مورد نیاز در دو سال گذشته محقق شده و حمایت مداوم و استمرار این برنامه‌های از اهداف کلان وزارت نفت است.

برگزاری این رویداد در هفته پژوهش فرصت مناسبی برای بحث و تبادل نظر ارکان زیست‌بوم نوآوری و فناوری وزارت نفت و فعالان این حوزه در شبکه دانش‌بنیانی برای کمک به ترسیم آینده پیش رو و شکل‌دهی آن متناسب با نیازهای حال و آینده است.

اینجانب ضمن تبریک هفته پژوهش و قدردانی از تمامی فعالان عرصه علم، فناوری و نوآوری صنعت نفت مشارکت هرچه بیشتر نخبگان و خبرگان عرصه علم و صنعت در توسعه فناوری‌های مورد نیاز این صنعت عظیم را که پیشران اقتصاد کشور است خواستارم.»

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا