اخبار

ترکیب اتاق بازرگانی تهران نهایی شد/ ۱۹ نماینده دولت معرفی شدند

بسپار/ایران پلیمر پس از نهایی شدن فرایند انتخابات اعضای اتاق بازرگانی تهران، حالا دولت نیز نمایندگان خود را معرفی کرده تا به این ترتیب شرایط برای تشکیل نخستین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران فراهم شود.

پس از برگزاری انتخابات اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور در اسفند سال گذشته و تایید اسامی منتخبان بخش خصوصی، طبق قانون دولت نیز باید ۲۰ نماینده خود در اتاق بازرگانی تهران را معرفی می‌کرد که سرپرستان دو وزارتخانه صمت و جهاد کشاورزی این موضوع را نهایی کرده‌اند.

بر اساس اعلام سید مهدی نیازی، سرپرست وزارت صمت، علی نبوی، علیرضا پیمان پاک، مهدی ضیغمی، حسین فرهیدزاده، محمد آرام بن یار، محمد مهدی برادران خلخالی، رضا محتشمی پور، علیرضا شاه میرزایی، سید محمد موسوی، یونس سلمانی، مهدی صادقی نیارکی، محمد رضوانی فر، آرمان خالقی، حامد زرگر و مهدی مسکنی افرادی هستند که از سوی این وزارتخانه برای عضویت در دور جدید اتاق بازرگانی تهران معرفی شده‌اند.

همچنین  در نامه وزارت جهادکشاورزی، احمد خانی نوذری، عطاالله اشرفی اصفهانی، مجید موافق قدیری و جعفر فرجی، معرفی شده‌اند و جای نفر پنجم فعلا خالی است. عطاالله اشرفی اصفهانی و جعفر فرجی در دوره نهم نیز از سوی همین وزارتخانه به عنوان نمایندگان دولت معرفی شده و جزو هیات نمایندگان اتاق تهران بودند.

احمد خانی نوذری که در حال حاضر معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، به عنوان یک چهره جدید معرفی شده تا این وزارتخانه بزرگ و مهم اقتصادی نیز در اتاق تهران نماینده داشته باشد. گر چه این احتمال وجود دارد که در فهرست ۱۵ نفره وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز افراد دیگری از این وزارتخانه یا دیگر سازمان‌های وابسته حضور داشته باشند.

وزارت جهاد کشاورزی هم‌چنین در بین چهار نماینده معرفی شده، نام مجید موافق قدیری را هم قرار داده است که از فعالان بخش خصوصی محسوب می‌شود و رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان است. او هم‌چنین دبیرکل و عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و یونان است.

به این ترتیب از ۲۰ نماینده دولت در اتاق بازرگانی تهران، نام ۱۹ نفر نهایی شده و دیگر محدودیتی بر سر تشکیل نخستین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران وجود نخواهد داشت.

پیش‌بینی می‌شود با برگزاری نخستین جلسه که شاید در سه شنبه هفته پیش رو برگزار شود، رئیس و اعضای هیات رئیسه اتاق تهران معرفی شوند و پس از آن با تشکیل جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، رئیس جدید این اتاق نیز کار خود را آغاز کند.

ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا